Publiczne Przedszkole STOKROTKA w Dębnicy

Tutaj powinien być opis

MOTYLKI Realizacja Podstawy Programowej 12.04.- 16.04. piątek

Drodzy Rodzice! Kochane Motylki!

Kolejny tydzień zdalnej nauki przed nami. W tych dniach kształcenia na odległość, realizować będziemy tematy związane z Wiosną na wsi. Zachęcamy do współpracy.


Prosimy o regularne sprawdzanie tej wiadomości, będzie ona aktualizowana i bogatsza o nowe materiały na każdy dzień! 

Informacje zwrotne (wszelkie pytania) przesyłajcie na maila: ppdebnica@gmail.com lub na komunikator Messenger ( Edyta Śmigiel, Weronika Majewska).


Bardzo dziękujemy za informacje zwrotne wszystkie zdjęcia oraz pozdrowienia!

p. Edyta i p. Weronika


PONIEDZIAŁEK

Temat: Uparty kogut

 

1. Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu edukacyjnego i do nazywania zwierząt w drugiej części filmu. 

https://www.youtube.com/watch?v=17pEP4eO7mM

Na pewno doskonale poradziliście sobie z tym zadaniem.

 

2. Wysłuchajcie nagrania opowiadania „ Uparty kogut” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania do tekstu. Drodzy Rodzice :) Zachęcamy do rozmowy z dzieckiem na temat wysłuchanej bajki.

- słuchowisko mp3 w załączniku

https://www.youtube.com/watch?v=6H8GK7E8vRg

− Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

− Z kim bawił się Olek?

− Co robiła Ada?

− Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

− Czym zajęli się tata z wujkiem?

− Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

 

3. Zachęcamy do wysłuchania piosenek, które będą nam towarzyszyć w tym tygodniu.

https://www.youtube.com/watch?v=VtZk5OSNZgE

 

Kochani! Co przytrafiło się Mamie Kwoce?

A może spróbujecie już zaśpiewać refren tej piosenki?

 

Ko, ko, ko … :)

 

Zachęcamy do poruszania się przy utworze:

https://www.youtube.com/watch?v=vFq6WqAeL2M

 

i piosenka Wam już znana

Oj lisku...lisku...

https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4

 

4. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „Kura”. Instrukcja wykonania obrazka zawarta jest w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=PJhd_RqIZDg

 

Bardzo ciekawe jesteśmy Waszych kur :) Czekamy na zdjęcia od Was :)

 

5. Zachęcamy do wykonania ćwiczeń grafomotorycznych. Zadania w załączniku.

 

 WTOREK

Temat: Tyle stóp, tyle kroków.

1. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości. Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary. (załącznik)

 

2. Posłuchajcie bajki „ Na wiejskim podwórku” (załącznik) i odpowiedzcie na pytania:

- Jak zachowywały się zwierzęta na początku bajki?

- Co zmieniło zachowanie zwierzątek?

- Jakie było zachowanie zwierząt, gdy do wioski wkradła się złość ?

- Co pomogło zwierzątkom w ich zmianie?

 

3. Wypełnijcie kartę pracy (załącznik)

 

4. Przeczytajcie teksty znajdujące się pod ilustracjami.

 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=64

 

5. J. angielski – Farm animals

https://www.youtube.com/watch?v=bV8MSaYlSbc

 

ŚRODA

Temat: Na podwórku.

1. Odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka :) Zachęcamy do wysłuchania i obejrzenia nagrania. Nazwijcie wszystkie zwierzęta, które pojawią się w filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE 

Zachęcamy do uważnego obejrzenia także tego nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30

 

2. Wykonajcie gimnastykę. Propozycja ćwiczeń w linku:

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=57s

Oczywiście zachęcamy do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu!

 

3. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę z pokazywaniem :)

https://www.youtube.com/watch?v=fsEFQNKhvjo


4. Wykonajcie ćwiczenia buzi i języka z Lamą- obrazki w załączniku.

5. Zachęcamy do wykonania ćwiczeń grafomotorycznych- zadania w załączniku.

6. Zadanie dla starszych Motylków. Spróbujcie zrobić zadanie z edukacji matematycznej.

Materiał zawiera dwie karty. Dziecko ma za zadanie dodać liczby oznaczające wiersze i kolumny danej kratki w tabeli, a następnie odnaleźć wynik wśród liczb oznaczających kwadratowe fragmenty ułożone po obu stronach kartki. Odnaleziony fragment należy przerysować (można wyciąć i wkleić kwadraciki) w odpowiednią kratkę tabeli. Prawidłowo wypełniona tabela ukaże cały obrazek.

6. Namalujcie farbami lub narysujcie kredkami obrazek „Zwierzęta z wiejskiego podwórka.”

Czekamy na zdjęcia od Was! :)


 

CZWARTEK

 

Temat: Makieta wiejskiego podwórka

 

 1. Gdzie mieszkają zwierzęta?

Zapraszamy do obejrzenia filmu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

 

Odpowiedzcie na pytania:

-Gdzie mieszkają krowy?

-Kto mieszka w zagrodzie?

-Gdzie mieszkają kury?

-Kto mieszka w stajni?

 

2. Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.


Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

 

3. Karta pracy – zaprowadźcie zwierzęta na farmę zgodnie z podanym kodem (załącznik Kodowanie zwierzęta)

 

4. Budowa makiety wiejskiego podwórka

Drogie dzieci, prosimy abyście zbudowali makietę wiejskiego podwórka, z materiałów jakie macie w domu. Możecie użyć dowolne klocki, własnoręczne rysunki, obrazki wycięte z gazet. Wiele zwierząt można zrobić również z pustych rolek po papierze toaletowym, czy też ulepić z plasteliny.

 Zanim zaczniecie robić makietę, odpowiedzcie na pytania:

 -Jakie budynki znajdziemy na wsi?

-Jakie zwierzęta tam możemy spotkać?

Teraz możecie przystąpić do realizacji. Koniecznie poproście Rodziców o przesłanie zdjęć J

 

5. J. angielski – Farm animals obejrzyjcie i posłuchajcie

https://www.youtube.com/watch?v=mUeSNpv5dd4

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo


PIĄTEK

 

Temat: Prace na wsi ( temat, który bardzo zainteresuje chłopców w naszej grupie ;) )

 

1. Zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego

https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

2. Zachęcamy do wysłuchania i do śpiewania piosenki :)

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

3. Odpowiedzcie na zagadki. Ciekawe czy sobie poradzicie… ? 

Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. 
(łopata)

Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci
. (grabie)

Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! 
(konewka)

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole. 
(taczka)

4. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej „Praca na wsi.” Możecie użyć kredek, farb, pasteli…. Liczymy, że Wasze rysunki będą bogate w traktory, kombajny, przyczepy… zwierzęta ;)

 

5. Zachęcamy do wykonania ćwiczeń w załącznikach.

A może zasadzicie jakieś roślinki ze swoimi rodzicami w ogródku… albo w doniczce?

W załączniku znajduje się materiał z religii od p. katechetki. :)