
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 06.04-09.04.2021 PIĄTEK
Drodzy Rodzice! Kochane Motylki!
Kolejny tydzień zdalnej nauki przed nami. W tych dniach kształcenia na odległość, realizować będziemy tematy związane z Wiosennymi powrotami. Zachęcamy do współpracy.
Prosimy o regularne sprawdzanie tej wiadomości, będzie ona aktualizowana i bogatsza o nowe materiały na każdy dzień!
Informacje zwrotne (wszelkie pytania) przesyłajcie na maila: ppdebnica@gmail.com lub na komunikator Messenger ( Edyta Śmigiel, Weronika Majewska).
Bardzo dziękujemy za informacje zwrotne wszystkie zdjęcia oraz pozdrowienia!
p. Edyta i p. Weronika
06.04.21 – WTOREK
Temat: Zadania o ptakach
1. Obejrzyjcie film, który pozwoli Wam zapoznać się z różnymi ptakami.
Który z ptaków podoba Wam się najbardziej? Jak wygląda?(Jakiego koloru ma pióra? Jaki dziób? Jakie nogi?)
2. Wykonajcie bociana z papieru wg instrukcji przedstawionej w linku. Będziecie potrzebować: białą kartkę A4, rolkę po papierze toaletowym, klej, nożyczki, pisaki lub kredki w kolorze czarnym i czerwonym.
http://krokotak.com/2021/02/stork-craft/
3. Posłuchajcie tekstu czytanego przez nauczyciela pt. „Gdzie budować gniazdo” (nagranie w załączniku). Odpowiedzcie na pytania:
- Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
- Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
- Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
- Co powiedział wróbel na temat gniazd?
- Z czego ptaki robią gniazda?
4. Zadania o ptakach - rozwiążcie razem z nauczycielem zadania matematyczne o ptakach - plik w załączniku
5. J. angieski – Zapoznajcie się i utrwalcie słownictwo związane z wiosną
https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284
Zachęcamy do podglądania bocianów z Przygodzic!
http://www.bociany.przygodzice.pl
ŚRODA
Temat: Wołanie Wiosny
1. Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu ukazującego zdjęcia ptaków. Posłuchajcie jak śpiewają nasi skrzydlaci przyjaciele. Zwróćcie uwagę na ich wygląd.
https://www.youtube.com/watch?v=6EEyZzRAYlw
2. Połóżcie się na dywanie, łóżku lub usiądźcie wygodnie w fotelu i posłuchajcie z uwagą nagrania.
https://www.youtube.com/watch?v=NFz4nfoB5dA
… lub jeśli macie taką możliwość idźcie na spacer do lasu. Możecie podzielić się z nami zdjęciami z tej wyprawy.
3. Zachęcamy do nauki nowej piosenki. Słowa utworu znajdziecie na kanale YouTube pod piosenką a także w załączniku.
https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs
4. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej.
https://www.youtube.com/watch?v=RterFPqfAd4
lub
spróbujcie narysować ptaszka. Poniżej link z instrukcją.
https://www.youtube.com/watch?v=XcS0ZSBvLpA
5. Zachęcamy do wykonania zadania z matematyki. Karta pracy znajduje się w załączniku.
CZWARTEK
Temat: Powroty ptaków
1. Opowieść ruchowa – Wiosna.
Dzieci starają się obrazować tekst ruchem. Rodzic czyta:
Wiosna wychodzi na spacer. (Dzieci kładą ręce na biodrach, maszerują)
Kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty. (Dzieci wykonują przysiady, dotykając dłońmi dywanu)
Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć. (Dzieci przechodzą do leżenia na plecach)
Głęboko oddycha, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze. (Dz. wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami)
– Jak przyjemnie. Szkoda, że muszę iść dalej. Zobaczę, co słychać w sadzie. (Dz. wyciągają nogi przed siebie, rozsuwając lekko na boki; przeciągają się, unosząc ręce w górę, na boki)
Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę. ( Dz. wykonują podskoki, obroty, wyciągają ręce w górę)
Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni.( Dz. wykonują kilka podskoków obunóż w przód)
Teraz posłucham jeszcze śpiewu ptaków. ( Dz. przechodzą do lekkiego rozkroku, nie odrywając nóg od podłogi; wykonują skręty tułowia, nadstawiając raz jedno ucho, raz drugie ucho)
Pora wracać do domu. Zanim to zrobię, porozmawiam z drzewami. ( Dz. pozostają w pozycji stojącej, kołyszą rękami w dowolnych kierunkach, równocześnie naśladując szum drzew).
2.Rozwiążcie zagadki na temat ptaków:
-Pióra biało-czarne, buciki czerwone; uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone.
(bocian)
-Wiosną do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdko
ulepiła.(jaskółka)
-Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inni je
wygrzewają.(kukułka)
-Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)
3.Wiersz B. Szelągowska „Wiosenne powroty”. Zachęcamy do nauki wiersza na pamięć.
Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.
Teraz będą, jak co roku gniazda zakładały.
Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.
Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.
A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada.
Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.
Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną!
W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!
Pytania do wiersza:
– Jakie ptaki są wymienione w wierszu?
– Jak się nazywają dzieci ptaków?
– Gdzie znajdują się gniazda i domy: bociana, żurawia, jaskółki, kukułki?
4. Rozwiążcie dyktando graficzne (załącznik 08.04 - dyktando graficzne). Pokolorujcie kratki na karcie pracy wg wzoru podanego na dole strony.
Rodzicu! Jeżeli dziecko ma problem z realizacją tego zadania może wykonać je wg podanego wzoru (załącznik 08.04 - wzór).
5. Jeśli zmienna kwietniowa pogoda pozwoli, to zachęcamy Was do zrobienia wiosennych porządków w swoim ogrodzie/podwórku.
PIĄTEK
Temat: Sąsiad Szpak
1. Wysłuchajcie opowiadania „Sąsiad szpak” i postarajcie się odpowiedzieć na pytania zadane na końcu utworu.
https://www.youtube.com/watch?v=0PoPsMmP-BE
2. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę „Wołanie Wiosny.”
https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs
3. Proponujemy wykonać ćwiczenie ruchowe.
Naszykujcie woreczek, poduszkę lub książkę.
Rodzicu! Wyznacz trasę (tor), jaką dziecko musi pokonać.
Na polecenie rodzica dziecko układa np. woreczek na głowie i idzie prosto, patrząc przed siebie, żeby nie zejść z drogi i nie strącić woreczka z głowy.
Do wykonania tego zadania polecamy włączyć lubianą piosenkę.
4. Zachęcamy do wykonania zadania z zakresu edukacji matematycznej. Karta pracy znajduje się w załączniku.
5. Zachęcamy do wykonania ćwiczeń grafomotorycznych. Karta pracy znajduje się w załączniku.
6. Jeśli macie ochotę, włączcie nagranie krótkiej bajki. Połóżcie się wygodnie na łóżku i wysłuchajcie co przytrafiło się Żuczkowi Karolowi. Nagranie mp3 jest w załączniku.
7. RELIGIA
W załączniku znajduje się zadanie od p. katechetki.
8. Zachęcamy do korzystania ze słonecznej pogody. Pobiegajcie! Może rower?