Publiczne Przedszkole STOKROTKA w Dębnicy

Tutaj powinien być opis

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ 06.04-09.04.2021 PIĄTEK

Drodzy Rodzice! Kochane Motylki!

Kolejny tydzień zdalnej nauki przed nami. W tych dniach kształcenia na odległość, realizować będziemy tematy związane z Wiosennymi powrotami. Zachęcamy do współpracy.


Prosimy o regularne sprawdzanie tej wiadomości, będzie ona aktualizowana i bogatsza o nowe materiały na każdy dzień! 

Informacje zwrotne (wszelkie pytania) przesyłajcie na maila: ppdebnica@gmail.com lub na komunikator Messenger ( Edyta Śmigiel, Weronika Majewska).


Bardzo dziękujemy za informacje zwrotne wszystkie zdjęcia oraz pozdrowienia!

p. Edyta i p. Weronika

 

06.04.21 – WTOREK

Temat: Zadania o ptakach

 

1. Obejrzyjcie film, który pozwoli Wam zapoznać się z różnymi ptakami.

Który z ptaków podoba Wam się najbardziej? Jak wygląda?(Jakiego koloru ma pióra? Jaki dziób? Jakie nogi?)

https://youtu.be/oguIuY0sSII

2. Wykonajcie bociana z papieru wg instrukcji przedstawionej w linku. Będziecie potrzebować: białą kartkę A4, rolkę po papierze toaletowym, klej, nożyczki, pisaki lub kredki w kolorze czarnym i czerwonym.

http://krokotak.com/2021/02/stork-craft/


3. Posłuchajcie tekstu czytanego przez nauczyciela pt. „Gdzie budować gniazdo” (nagranie w załączniku). Odpowiedzcie na pytania:

- Które ptaki rozmawiały o gniazdach?

- Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?

- Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?

- Co powiedział wróbel na temat gniazd?

- Z czego ptaki robią gniazda?

 

4. Zadania o ptakach - rozwiążcie razem z nauczycielem zadania matematyczne o ptakach - plik w załączniku

5. J. angieski – Zapoznajcie się i utrwalcie słownictwo związane z wiosną

https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

 

Zachęcamy do podglądania bocianów z Przygodzic!

http://www.bociany.przygodzice.pl


ŚRODA

Temat: Wołanie Wiosny 

 

1. Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu ukazującego zdjęcia ptaków. Posłuchajcie jak śpiewają nasi skrzydlaci przyjaciele. Zwróćcie uwagę na ich wygląd.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6EEyZzRAYlw

 

2. Połóżcie się na dywanie, łóżku lub usiądźcie wygodnie w fotelu i posłuchajcie z uwagą nagrania.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NFz4nfoB5dA

 

… lub jeśli macie taką możliwość idźcie na spacer do lasu. Możecie podzielić się z nami zdjęciami z tej wyprawy.

 

3. Zachęcamy do nauki nowej piosenki. Słowa utworu znajdziecie na kanale YouTube pod piosenką a także w załączniku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs

 

4. Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RterFPqfAd4

 

lub

 

spróbujcie narysować ptaszka. Poniżej link z instrukcją.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XcS0ZSBvLpA

 

5. Zachęcamy do wykonania zadania z matematyki. Karta pracy znajduje się w załączniku.

 

 

 CZWARTEK

Temat: Powroty ptaków

1. Opowieść ruchowa – Wiosna.

 

Dzieci starają się obrazować tekst ruchem. Rodzic czyta:

Wiosna wychodzi na spacer. (Dzieci kładą ręce na biodrach, maszerują)

Kiedy dotyka ziemi, topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty. (Dzieci wykonują przysiady, dotykając dłońmi dywanu)

Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć. (Dzieci przechodzą do leżenia na plecach)

Głęboko oddycha, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze. (Dz. wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami)

 – Jak przyjemnie. Szkoda, że muszę iść dalej. Zobaczę, co słychać w sadzie. (Dz. wyciągają nogi przed siebie, rozsuwając lekko na boki; przeciągają się, unosząc ręce w górę, na boki)

Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę. ( Dz. wykonują podskoki, obroty, wyciągają ręce w górę)

Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni.( Dz. wykonują kilka podskoków obunóż w przód)

Teraz posłucham jeszcze śpiewu ptaków. ( Dz. przechodzą do lekkiego rozkroku, nie odrywając nóg od podłogi; wykonują skręty tułowia, nadstawiając raz jedno ucho, raz drugie ucho)

Pora wracać do domu. Zanim to zrobię, porozmawiam z drzewami. ( Dz. pozostają w pozycji stojącej, kołyszą rękami w dowolnych kierunkach, równocześnie naśladując szum drzew).

 

2.Rozwiążcie zagadki na temat ptaków:

-Pióra biało-czarne, buciki czerwone; uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone.

(bocian)

-Wiosną do nas przyleciała ta ptaszyna czarna, mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdko

ulepiła.(jaskółka)

-Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie, podrzuca jaja, niech inni je

wygrzewają.(kukułka)

-Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)

 

3.Wiersz B. Szelągowska „Wiosenne powroty”. Zachęcamy do nauki wiersza na pamięć.

 

Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.

Teraz będą, jak co roku gniazda zakładały.

Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.

Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.

A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada.

Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada.

Tyle ptaków powróciło do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

 

Pytania do wiersza:

– Jakie ptaki są wymienione w wierszu?

– Jak się nazywają dzieci ptaków?

– Gdzie znajdują się gniazda i domy: bociana, żurawia, jaskółki, kukułki?

 

4. Rozwiążcie dyktando graficzne (załącznik 08.04 - dyktando graficzne). Pokolorujcie kratki na karcie pracy wg wzoru podanego na dole strony.

Rodzicu! Jeżeli dziecko ma problem z realizacją tego zadania może wykonać je wg podanego wzoru (załącznik 08.04 - wzór).

 

5. Jeśli zmienna kwietniowa pogoda pozwoli, to zachęcamy Was do zrobienia wiosennych porządków w swoim ogrodzie/podwórku.

 

PIĄTEK

Temat: Sąsiad Szpak

 

1. Wysłuchajcie opowiadania „Sąsiad szpak” i postarajcie się odpowiedzieć na pytania zadane na końcu utworu.

https://www.youtube.com/watch?v=0PoPsMmP-BE

 

2. Spróbujcie zaśpiewać piosenkę „Wołanie Wiosny.”

https://www.youtube.com/watch?v=FEO3PhEDwgs

 

3. Proponujemy wykonać ćwiczenie ruchowe.

Naszykujcie woreczek, poduszkę lub książkę.

Rodzicu! Wyznacz trasę (tor), jaką dziecko musi pokonać.

Na polecenie rodzica dziecko układa np. woreczek na głowie i idzie prosto, patrząc przed siebie, żeby nie zejść z drogi i nie strącić woreczka z głowy.

Do wykonania tego zadania polecamy włączyć lubianą piosenkę.

 

4. Zachęcamy do wykonania zadania z zakresu edukacji matematycznej. Karta pracy znajduje się w załączniku.

 

5. Zachęcamy do wykonania ćwiczeń grafomotorycznych. Karta pracy znajduje się w załączniku.

 

6. Jeśli macie ochotę, włączcie nagranie krótkiej bajki. Połóżcie się wygodnie na łóżku i wysłuchajcie co przytrafiło się Żuczkowi Karolowi. Nagranie mp3 jest w załączniku.

 

7. RELIGIA

W załączniku znajduje się zadanie od p. katechetki.

 

8. Zachęcamy do korzystania ze słonecznej pogody. Pobiegajcie! Może rower?