
Realizacja podstawy programowej (18.05. - 22.05.) - PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki
Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu kształcenia na odległość będziemy kontynuować tematykę związaną z majową łąką. Nasze przedszkole kładzie duży nacisk na rozwijanie zainteresowań dzieci przyrodą, ochroną środowiska i ekologią, dlatego poświęcamy drugi tydzień na kształtowanie u przedszkolaków postaw proekologicznych i zachęcanie do obserwowania przyrody i dbania o nią.
Bardzo dziękujemy Wam - Rodzice za współpracę, przekazywanie nam informacji zwrotnych i przesyłanie zdjęć. To dla nas bardzo ważne, że możemy na bieżąco mieć wgląd w wykonywane przez dzieci ćwiczenia, prace plastyczne i dodatkowe zadania.
W dalszym ciągu prosimy o kontakt z nami (informacje zwrotne i zdjęcia) za pomocą grupowego adresu e-mail: gmotylki25@gmail.com
Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i na każdy kolejny dzień umieszczane będą materiały do ćwiczeń zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.
Indywidualny kontakt telefoniczny z nami jest możliwy od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.
Pozdrawiamy!
p. Ela i p. Edyta
KRĄG TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA
PONIEDZIAŁEK: Poznajemy literę "F, f"
1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "F jak flejtuch" czytanego przez nauczyciela (plik mp3 znajduje się w załączniku).
2) Wprowadzenie litery "F, f" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/10FqAl3XDzJucNsUlCpfQgxtuR-qvZgJN/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/10HT9f59uWudhKDKa2GpYqEjSARmgSqjz/view?usp=sharing
3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "F, f" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 174, 175.
4) Wierszyk do litery "F" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. Link do wierszyka:
https://drive.google.com/file/d/10X2KWpORk79TuMB4KsyhjanJT__Zyj71/view?usp=sharing
Tekst wierszyka:
"F się składa z trzech kreseczek
I udaje chorągiewkę,
Chociaż może się kojarzyć
Z frędzelkami albo z drzewkiem."
5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "F, f" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.
6) Język angielski: "The very hungry caterpillar" (bardzo głodna gąsienica) - utrwalenie słownictwa. Link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/10Zrx09bERuTIF5UetQRXznnlsj2AYLCO/view?usp=sharing
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- kolorowanka z literą F (w załączniku)
- ćw. logopedyczne (w linku)
https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I
WTOREK: Zielone żabki
1) Motylki! W tym tygodniu będziemy uczyć się piosenki i wierszyka dla mamy z okazji zbliżającego się DNIA MATKI. Rodzicu, wszystkie materiały potrzebne do nauki piosenki i wierszyka znajdują się w załącznikach.
2) Wprowadzeniem do dzisiejszego tematu jest krótki film o żabie. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=996eWEwqqPg
3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Zielona żabka" (plik mp3 w załączniku). Następnie dziecko ogląda prezentację i odpowiada na pytania do tekstu. Dziecko słucha informacji o cyklu rozwojowym żaby i ogląda ilustrację (prezentacja w załączniku).
4) Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej "Żaba" techniką origami płaskie z kół. W załączniku znajdziecie Państwo kilka propozycji, w jaki sposób można zrobić taką pracę plastyczną. Do rysowania kół można wykorzystać przedmioty znajdujące się w kuchni: szklankę, plastikowy kubek lub małą miskę - ważne, żeby to dziecko odrysowało ołówkiem kształt koła i wycięło je.
5) Ćwiczenia w głoskowaniu "Słoiki" - utrwalenie głoski "f". Link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/10PqQjb3lyLpDjngAc0jSnyGEpsr7eaz0/view?usp=sharing
6) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 - pisanie sylab i wyrazów z literą "f, F" (w załączniku).
7) Wykonanie ćwiczenia w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 176.
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- piosenka "Żabie kroki"
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
- kolorowanka według kodu "Bocian i żaba" (w załączniku)
- ćwiczenia buzi i języka "Żaba" (w załączniku)
- ćwiczymy rączkę "Żaby" (w załączniku)
- piosenki w j. angielskim o żabach
https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o
https://www.youtube.com/watch?v=MJOSoJNeu54
ŚRODA: Pracowita pszczoła
1) Posłuchajcie piosenki dla mamy i spróbujcie ją śpiewać. Poćwiczcie recytowanie wierszyka (materiały w załączniku na dzisiejszy dzień).
2) Wstępem do dzisiejszego tematu jest wierszyk pt. "Pracowita pszczółka". Link:
https://www.youtube.com/watch?v=53dE4oz5efw
3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "O czym brzęczą pszczoły" (plik mp3 w załączniku). Następnie dziecko ogląda prezentację o pszczole i wykonuje ćwiczenie (prezentacja w załączniku).
4) Prosimy, żeby dziecko obejrzało bajkę edukacyjną "Z kamerą wśród pszczół" (odcinki 1-3). Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE
https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c
https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg
5) Wykonanie ćwiczeń w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 24, 25, 27.
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- ćwiczenia w pisaniu litery F, f (w załączniku)
- karta pracy "Pszczoła" (w załączniku)
- piosenka o pszczołach w j. angielskim
https://supersimple.com/song/here-is-the-beehive/
- propozycja pracy plastycznej "Mieszkańcy łąki z papierowych pasków"
https://www.youtube.com/watch?v=ac005YUARcc
Bardzo dziękujemy naszym przedszkolakom za prace plastyczne "Żaba" wykonane techniką origami płaskie z kół.
CZWARTEK: Gąsienica - tajemnica
1) Posłuchajcie piosenki dla mamy - spróbujcie ją śpiewać. Poćwiczcie recytowanie wierszyka (materiały w załączniku na dzisiejszy dzień).
2) Wprowadzeniem do dzisiejszego tematu jest bajka pt. "Bajka o gąsienicy Zuzi". Link:
https://www.youtube.com/watch?v=PXgGlP0T79Y
3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Nikt mnie więcej nie zobaczy" (plik mp3 w załączniku). Następnie dziecko ogląda prezentację o motylu i odpowiada na pytania do tekstu, potem słucha o cyklu życia motyla i ogląda ilustracje (prezentacja w załączniku).
4) Prosimy, żeby dziecko posłuchało bajki czytanej przez nauczyciela pt. "Jak zielona gąsienica stała się kolorowym motylem". Link:
https://drive.google.com/file/d/10bK3vxvC-8zxBnUckIH36tLAKrEOgOLw/view?usp=sharing
5) Wykonanie ćwiczeń w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 28, 29.
6) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 92, 93.
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- ćwiczenia w pisaniu sylab i wyrazów z literą F, f (w załączniku)
- karta pracy "Motyl" (w załączniku)
- karta pracy "Matematyczne kropki". Narysuj odpowiednią ilość kropek (w załączniku)
- ćwiczymy rączkę "Biedronki" (w załączniku)
- bajka o gąsienicy w j. angielskim
https://www.youtube.com/watch?v=4_p4b3tALh0
- piosenka o gąsienicy w j. angielskim
https://www.youtube.com/watch?v=5gs8_VUSnMQ
PIĄTEK: Barwa ochronna
1) Poćwiczcie śpiewanie piosenki dla mamy i recytowanie wierszyka (materiały w załączniku na dzisiejszy dzień).
2) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "O żabkach w czerwonych czapkach". Link:
https://www.youtube.com/watch?v=EhSXLLtKIYI
3) Po wysłuchaniu opowiadania prosimy, żeby dziecko obejrzało prezentację, na której umieszczone są ilustracje do tekstu i odpowiedziało na kilka pytań (prezentacja w załączniku).
4) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 94, 95, 96.
5) Język angielski: bajka "The very hungry caterpillar". Link:
https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY
ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- ćwiczenia w pisaniu litery F, f (w załączniku)
- karta pracy "Bocian" - puzzle (w załączniku)
- kolorowanka "Bocian i żaba" (w załączniku)
-Sylaby. Połacz, przeczytaj. Jesli potrafisz zapisz sylaby. (w załaczniku)
- ćw. logopedyczne ( w linku)