Publiczne Przedszkole STOKROTKA w Dębnicy

Tutaj powinien być opis

Realizacja podstawy programowej (18.05. - 22.05.) - PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki

Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu kształcenia na odległość będziemy kontynuować tematykę związaną z majową łąką. Nasze przedszkole kładzie duży nacisk na rozwijanie zainteresowań dzieci przyrodą, ochroną środowiska i ekologią, dlatego poświęcamy drugi tydzień na kształtowanie u przedszkolaków postaw proekologicznych i zachęcanie do obserwowania przyrody i dbania o nią.

 

Bardzo dziękujemy Wam - Rodzice za współpracę, przekazywanie nam informacji zwrotnych i przesyłanie zdjęć. To dla nas bardzo ważne, że możemy na bieżąco mieć wgląd w wykonywane przez dzieci ćwiczenia, prace plastyczne i dodatkowe zadania.

 

W dalszym ciągu prosimy o kontakt z nami (informacje zwrotne i zdjęcia) za pomocą grupowego adresu e-mail: gmotylki25@gmail.com

 

Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i na każdy kolejny dzień umieszczane będą materiały do ćwiczeń zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego.

 

Indywidualny kontakt telefoniczny z nami jest możliwy od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.

 

Pozdrawiamy!

p. Ela i p. Edyta

 

KRĄG TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA


PONIEDZIAŁEK: Poznajemy literę "F, f"


1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "F jak flejtuch" czytanego przez nauczyciela (plik mp3 znajduje się w załączniku).


2) Wprowadzenie litery "F, f" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:


https://drive.google.com/file/d/10FqAl3XDzJucNsUlCpfQgxtuR-qvZgJN/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/10HT9f59uWudhKDKa2GpYqEjSARmgSqjz/view?usp=sharing


3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "F, f" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 174, 175.


4) Wierszyk do litery "F" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. Link do wierszyka:


https://drive.google.com/file/d/10X2KWpORk79TuMB4KsyhjanJT__Zyj71/view?usp=sharing


Tekst wierszyka:

"F się składa z trzech kreseczek

I udaje chorągiewkę,

Chociaż może się kojarzyć

Z frędzelkami albo z drzewkiem."


5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "F, f" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.


6) Język angielski: "The very hungry caterpillar" (bardzo głodna gąsienica) - utrwalenie słownictwa. Link do zajęć z nauczycielem:


https://drive.google.com/file/d/10Zrx09bERuTIF5UetQRXznnlsj2AYLCO/view?usp=sharing


* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- kolorowanka z literą F (w załączniku)

- ćw. logopedyczne (w linku)

 https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I


WTOREK: Zielone żabki


1) Motylki! W tym tygodniu będziemy uczyć się piosenki i wierszyka dla mamy z okazji zbliżającego się DNIA MATKI. Rodzicu, wszystkie materiały potrzebne do nauki piosenki i wierszyka znajdują się w załącznikach.


2) Wprowadzeniem do dzisiejszego tematu jest krótki film o żabie. Link:


https://www.youtube.com/watch?v=996eWEwqqPg


3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Zielona żabka" (plik mp3 w załączniku). Następnie dziecko ogląda prezentację i odpowiada na pytania do tekstu. Dziecko słucha informacji o cyklu rozwojowym żaby i ogląda ilustrację (prezentacja w załączniku).


4) Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej "Żaba" techniką origami płaskie z kół. W załączniku znajdziecie Państwo kilka propozycji, w jaki sposób można zrobić taką pracę plastyczną. Do rysowania kół można wykorzystać przedmioty znajdujące się w kuchni: szklankę, plastikowy kubek lub małą miskę - ważne, żeby to dziecko odrysowało ołówkiem kształt koła i wycięło je.


5) Ćwiczenia w głoskowaniu "Słoiki" - utrwalenie głoski "f". Link do zajęć z nauczycielem:


https://drive.google.com/file/d/10PqQjb3lyLpDjngAc0jSnyGEpsr7eaz0/view?usp=sharing


6) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 - pisanie sylab i wyrazów z literą "f, F" (w załączniku).


7) Wykonanie ćwiczenia w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 176.


* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- piosenka "Żabie kroki"

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

- kolorowanka według kodu "Bocian i żaba" (w załączniku)

- ćwiczenia buzi i języka "Żaba" (w załączniku)

- ćwiczymy rączkę "Żaby" (w załączniku)

- piosenki w j. angielskim o żabach

https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o

https://www.youtube.com/watch?v=MJOSoJNeu54


 ŚRODA: Pracowita pszczoła

 

1) Posłuchajcie piosenki dla mamy i spróbujcie ją śpiewać. Poćwiczcie recytowanie wierszyka (materiały w załączniku na dzisiejszy dzień).

 

2) Wstępem do dzisiejszego tematu jest wierszyk pt. "Pracowita pszczółka". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=53dE4oz5efw

 

3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "O czym brzęczą pszczoły" (plik mp3 w załączniku). Następnie dziecko ogląda prezentację o pszczole i wykonuje ćwiczenie (prezentacja w załączniku).

 

4) Prosimy, żeby dziecko obejrzało bajkę edukacyjną "Z kamerą wśród pszczół" (odcinki 1-3). Linki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg

 

5) Wykonanie ćwiczeń w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 24, 25, 27.

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- ćwiczenia w pisaniu litery F, f (w załączniku)

- karta pracy "Pszczoła" (w załączniku)

- piosenka o pszczołach w j. angielskim

https://supersimple.com/song/here-is-the-beehive/

- propozycja pracy plastycznej "Mieszkańcy łąki z papierowych pasków"

https://www.youtube.com/watch?v=ac005YUARcc


Bardzo dziękujemy naszym przedszkolakom za prace plastyczne "Żaba" wykonane techniką origami płaskie z kół.


 CZWARTEK: Gąsienica - tajemnica

 

1) Posłuchajcie piosenki dla mamy - spróbujcie ją śpiewać. Poćwiczcie recytowanie wierszyka (materiały w załączniku na dzisiejszy dzień).

 

2) Wprowadzeniem do dzisiejszego tematu jest bajka pt. "Bajka o gąsienicy Zuzi". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=PXgGlP0T79Y

 

3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Nikt mnie więcej nie zobaczy" (plik mp3 w załączniku). Następnie dziecko ogląda prezentację o motylu i odpowiada na pytania do tekstu, potem słucha o cyklu życia motyla i ogląda ilustracje (prezentacja w załączniku).

 

4) Prosimy, żeby dziecko posłuchało bajki czytanej przez nauczyciela pt. "Jak zielona gąsienica stała się kolorowym motylem". Link:

 

https://drive.google.com/file/d/10bK3vxvC-8zxBnUckIH36tLAKrEOgOLw/view?usp=sharing

 

5) Wykonanie ćwiczeń w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 28, 29.

 

6) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 92, 93.

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- ćwiczenia w pisaniu sylab i wyrazów z literą F, f (w załączniku)

- karta pracy "Motyl" (w załączniku)

- karta pracy "Matematyczne kropki". Narysuj odpowiednią ilość kropek (w załączniku)

- ćwiczymy rączkę "Biedronki" (w załączniku)

- bajka o gąsienicy w j. angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=4_p4b3tALh0

- piosenka o gąsienicy w j. angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=5gs8_VUSnMQ


PIĄTEK: Barwa ochronna

 

1) Poćwiczcie śpiewanie piosenki dla mamy i recytowanie wierszyka (materiały w załączniku na dzisiejszy dzień).

 

2) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "O żabkach w czerwonych czapkach". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=EhSXLLtKIYI

 

3) Po wysłuchaniu opowiadania prosimy, żeby dziecko obejrzało prezentację, na której umieszczone są ilustracje do tekstu i odpowiedziało na kilka pytań (prezentacja w załączniku).

 

4) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 94, 95, 96.

 

5) Język angielski: bajka "The very hungry caterpillar". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY

 

ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- ćwiczenia w pisaniu litery F, f (w załączniku)

- karta pracy "Bocian" - puzzle (w załączniku)

- kolorowanka "Bocian i żaba" (w załączniku)

-Sylaby. Połacz, przeczytaj. Jesli potrafisz zapisz sylaby. (w załaczniku)

- ćw. logopedyczne ( w linku)

https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg