Publiczne Przedszkole STOKROTKA w Dębnicy

Tutaj powinien być opis

Realizacja podstawy programowej (11.05. - 15.05.) - PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki

Drodzy Rodzice!

Ten tydzień kształcenia na odległość poświęcony będzie majowej łące. Bardzo dziękujemy za informacje zwrotne i zdjęcia, które od Was otrzymujemy. Cieszą nas zdjęcia prac plastycznych tworzonych przez przedszkolaków, które umieszczamy w naszej "galerii".


Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i dodawane będą ćwiczenia i materiały na kolejny dzień. Prosimy o regularne sprawdzanie strony internetowej przedszkola i tej wiadomości.

 

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prosimy, żeby rodzice dzieci 6-letnich nadal przesyłali nam informacje zwrotne na grupowy adres e-mail: gmotylki25@gmail.com

 

Do kontaktu z nami zapraszamy również rodziców dzieci 5-letnich.

 

W razie jakichkolwiek pytań można kontaktować się z nami również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.


Pozdrawiamy!

p. Ela i p. Edyta


KRĄG TEMATYCZNY: MAJOWA ŁĄKA

 

PONIEDZIAŁEK: Poznajemy literę "Z, z"

 

1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Z jak zamek" czytanego przez nauczyciela (plik mp3 znajduje się w załączniku).

 

2) Wprowadzenie litery "Z, z" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1-rCNJWxvrut914PoOwAaNEap42TJzLxW/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1-wLA8wdVusbdZ1jXGy08LMuQAlP-wQmR/view?usp=sharing

 

3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "Z, z" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 170, 171.

 

4) Wierszyk do litery "Z" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. Link do wierszyka:

 

https://drive.google.com/file/d/106pwQOZYj-fkixlt0kdvgxZYLo6sEIfn/view?usp=sharing

 

Tekst wierszyka:

"Z literki to kaczuszki,

Mają dzioby, skrzydła, brzuszki.

Nim upłynie krótka chwilka,

Będą płynąć po linijkach."

 

5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "Z, z" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- kolorowanka z literą Z (w załączniku)

- ćwiczenie logopedyczne (w linku)

https://www.youtube.com/watch?v=8ooLfuQM9MA

- wierszyk logopedyczny (w załączniku)

- zachęcamy do śpiewania i tańczenia (piosenka w linku)

 https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

- kolorowanka (w załączniku)


 WTOREK: Mieszkańcy łąki

 

1) W tym tygodniu będzie nam towarzyszyć piosenka pt. "Bąki z łąki". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

 

2) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Mieszkańcy łąki" (plik mp3 z nagraniem w załączniku). Następnie dziecko ogląda prezentację PowerPoint (w załączniku) i wykonuje 2 ćwiczenia opisane na slajdach.

 

3) Prosimy, żeby dziecko obejrzało film edukacyjny "Majowa łąka i jej mieszkańcy". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U

 

4) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "Z, z" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 172, 173.

 

5) Ćwiczenia w głoskowaniu "Słoiki" (utrwalenie głoski "z"). Link do zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/106vKqOqwKspnAn56DOqarAjzszXzSrGO/view?usp=sharing

 

6) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 - litera Z, z - pisanie sylab i wyrazów (w załączniku).

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- j. angielski: piosenka "Over in the meadow"

https://www.youtube.com/watch?v=C6ljGXMMB-g

- kolorowanka "Łąka" wg kodu (w załączniku)

- "Zagadkowa łąka"

https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

- malowanie paluszkami "Łąka" (w załączniku)

- połącz kropki "Motyl" (w załączniku)

- zgadki (w linku)

https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4


 ŚRODA: Kropki biedronki

 

1) Posłuchajcie piosenki pt. "Bąki z łąki". Spróbujcie śpiewać refren piosenki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

 

2) Wprowadzeniem do dzisiejszych zajęć jest piosenka pt. "Biedroneczka". Posłuchajcie jej:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ab7W2wDZkt8

 

3) Posłuchajcie wiersza pt. "Kropki biedronki" i odpowiedzcie na pytania do wysłuchanego tekstu (plik mp3 z nagraniem w załączniku).

 

4) Ćwiczenia w liczeniu "Ile biedronka ma kropek?". Potrzebne będą: zestaw 10 klamerek (drewnianych lub plastikowych), tekturka (do przypinania klamerek). Dziecko siada w taki sposób, aby mogło wykonywać ćwiczenia z nauczycielem. Link do zajęć:

 

https://drive.google.com/file/d/107hC3Qmn4a5dWhZDe6SMBopMBsBT4_SP/view?usp=sharing

 

5) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 22, 23.

 

6) Wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 11, 15.

 

7) Język angielski: "The very hungry caterpillar" (bardzo głodna gąsienica) - wprowadzenie słownictwa. Link do zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/10A5eNmltz84385tqpX1W92YVDOb6b9nY/view?usp=sharing

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- karta pracy do ćwiczeń w liczeniu "Ile biedronka ma kropek?" (w załączniku)

- ćwiczenia w pisaniu litery Z, z (w załączniku)

- bajka edukacyjna "Przygody skrzata Borówki. Łąka"

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

- propozycja pracy plastycznej (w linku)

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

- ćwiczenia grafomotoryczne (w załączniku)


 CZWARTEK: Spotkanie ze ślimakiem

 

1) Poćwiczmy śpiewanie piosenki pt. "Bąki z łąki". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

 

2) Najpierw porozmawiamy o kwiatach rosnących na majowej łące. Obejrzyjcie krótką bajkę pt. "Popołudnie na łące":

 

https://www.youtube.com/watch?v=xDHjZRyFOfU

 

3) W załączniku umieszczona została prezentacja PowerPoint. Prosimy o obejrzenie pierwszej części prezentacji pt. "Kwiaty na łące" i wykonanie ćwiczeń opisanych na slajdach.

 

4) Prosimy o wykonanie pracy plastycznej "Majowa łąka" dowolną techniką (malowanie farbami, wycinanka, wyklejanka, rysunek kredkami) według pomysłu dzieci. W załączniku znajdziecie Państwo plik z kilkoma propozycjami - można z nich skorzystać, zachęcamy oczywiście do realizacji własnych pomysłów. Zdjęcia prac przesyłajcie na meila grupowego.

 

5) Prosimy, aby dziecko posłuchało opowiadania pt. "O ślimaku dziwaku" (plik mp3 w załączniku) i obejrzało drugą część prezentacji umieszczonej w załączniku.

 

6) Wykonanie ćwiczeń grafomotorycznych w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 12, 13.

 

7) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 88, 89.

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- piosenka "Ślimak i pierogi"

https://www.youtube.com/watch?v=SZW8efW3Axs

- ćwiczenia w pisaniu litery Z, z (w załączniku)

- piosenka o ślimaku w j. angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=3PDeR3n0vas

- bajka "Król łąki" (mp3 w załączniku)


PIĄTEK: W mrowisku


1) Zaśpiewajcie piosenkę pt. "Bąki z łąki". Link:


https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak


2) Wprowadzeniem do dzisiejszego tematu jest krótki film o mrówkach:


https://www.youtube.com/watch?v=Rhr1TbzADy0


3) Posłuchajcie opowiadania pt. "Nad strumykiem" (plik mp3 w załączniku), następnie obejrzyjcie prezentację, której główną bohaterką jest mrówka. Opis ćwiczenia do wykonania znajduje się na slajdach (prezentacja w załączniku).


4) Obejrzyjcie bajkę edukacyjną pt. "Przygoda w mrowisku". Link:


https://www.youtube.com/watch?v=z0xo5S4z8EI


5) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 90, 91.


6) Wykonanie ćwiczenia w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 26.


* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- film edukacyjny "Czas zwierząt. Mrówka"

https://www.youtube.com/watch?v=4giCKXHP660

- j. angielski - piosenki o mrówkach: "The ant and the grassgopper", "Row your boat"

https://www.youtube.com/watch?v=TOTd78ZTDGE

https://www.youtube.com/watch?v=PZJS2_pWMpE

- ćwiczenia w pisaniu litery Z, z (w załączniku)

- kolorowanka sylabowa "Zamek" (w załączniku)

- karta pracy "Znajdź różnicę" (w załączniku)


Zachęcamy do obejrzenia prac plastycznych pt. "Majowa łąka" wykonanych przez naszych przedszkolaków w tym tygodniu. Bardzo dziękujemy dzieciom i ich Rodzicom!