
Realizacja podstawy programowej (20.04. - 24.04.) - PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK- grupa Motylki
Drodzy Rodzice!
Przed nami kolejny tydzień kształcenia na odległość. Jego tematem przewodnim będą przyroda i ekologia. Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i dodawane będą ćwiczenia i materiały na kolejny dzień. Prosimy o regularne sprawdzanie strony internetowej przedszkola i tej wiadomości.
Bardzo Wam dziękujemy za współpracę i zaangażowanie! Przesyłane przez Was informacje zwrotne i zdjęcia pozwalają nam na bieżąco analizować postępy naszych przedszkolaków.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prosimy, żeby rodzice dzieci 6-letnich nadal przesyłali nam informacje zwrotne na grupowy adres e-mail: gmotylki25@gmail.com
Do kontaktu z nami zapraszamy również rodziców dzieci 5-letnich.
W razie jakichkolwiek pytań można kontaktować się z nami również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.
W galerii poniżej obejrzeć można zdjęcia wykonanych przez przedszkolaków ilustracji do opowiadania pt. "Historia pewnego miasta". Bardzo dziękujemy dzieciom za wspaniałe prace plastyczne!
Pozdrawiamy
p. Ela i p. Edyta
KRĄG TEMATYCZNY: Mali ekolodzy
PONIEDZIAŁEK: Poznajemy literę "G, g"
1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "G jak góra" czytanego przez nauczyciela. W załączniku znajduje się plik mp3 z nagraniem.
2) Wprowadzenie litery "G, g" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1bzHwA9tu7LJATEoW_UFgvA81UUHnnP9C/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Nbjp43T88qCUDdZE97IjTfmcM32xB6cQ/view?usp=sharing
3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "G, g" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 154, 155.
W ćwiczeniu na str. 154 najpierw poproście dziecko o przeczytanie sylab, następnie o nazwanie obrazków. Łączenie sylaby z obrazkiem rozpocznijcie od dołu strony, od sylaby "gar". "Papuga" jest jedynym obrazkiem, gdzie sylaba "ga" jest na końcu wyrazu.
4) Wierszyk do litery "G" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. Link do wierszyka:
https://drive.google.com/file/d/1roxam0BVW5A2-MEqUxzEDiLnHvA-T7qp/view?usp=sharing
Tekst wierszyka:
"G jak C wygląda troszkę,
Ale C z malutkim noskiem.
Choć to może jest ogonek
Albo haczyk, albo dzwonek."
5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "G, g" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.
6) Słuchanie piosenki pt. "Sprzątanie Ziemi". Link do piosenki:
ttps://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ
7) Język angielski: "Spring" (wiosna) - utrwalenie słownictwa (linki do ćwiczeń z nauczycielem), piosenka o biedronce "Hey, Ladybug" - plik mp3 w załączniku, tekst piosenki w załączniku.
https://drive.google.com/file/d/1FxfeMdCICWc1beK9y7bf1K2ZrWSXKVc_/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1hpHUwKbms5zaYdjeeffVfNMAVl8yWRge/view?usp=sharing
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- kolorowanka z literą G (w załączniku)
WTOREK: W lesie
1) Prosimy o wysłuchanie wiersza "Gdyby lasu nie było" (nagranie mp3 w załączniku).
2) Zapoznanie się z budową drzewa. Bardzo prosimy Rodziców o pomoc w przeczytaniu karty pracy (załącznik - budowa drzewa).
3) Prosimy o obejrzenie bajki edukacyjnej. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4
4) Zachęcamy do posłuchania piosenki. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ
5) Prosimy o wykonanie pracy plastycznej "LAS"- dowolną metodą i wg własnego pomysłu.
6) Zachęcamy do wykonania pracy - drzewo. Liście można domalować maczając palce w farbie i odbijając je na kartce (w załączniku).
7) Ćwiczenia w głoskowaniu "Słoiki" - link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1q9Zbf-wCqBVgLxh0ANweq4nyeFHb0E-g/view?usp=sharing
8) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 - pisanie litery G, g i sylab (w załączniku)
9) Zachęcamy do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
* Ćwiczenia dla chętnych:
- bajka - link:
https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs
- "Gdzie ja mieszkam? Las" - link:
https://www.youtube.com/watch?v=wHULR5Q9xXw
- karta pracy - drzewo (w załączniku)
- ćwiczenia w pisaniu litery G, g (w załączniku)
- "Spring" (wiosna) - bajka o trzech motylkach w j. angielskim:
https://www.youtube.com/watch?v=XmQggnafjxM
ŚRODA: Dzień Ziemi
1) Proponujemy: "Muzyczną rozgrzewkę w podskokach". Link:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
2) Prosimy o wysłuchanie wiersza "Strażnicy Przyrody" (mp3 w załączniku). Warto porozmawiać z dzieckiem o ochronie przyrody i uświadomić je, że 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi :)
3) Zachęcamy do obejrzenia bajki edukacyjnej. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4
4) Prosimy o wysłuchanie piosenki... a może spróbujecie ją zaśpiewać? :)
https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ
5) Prosimy wykonać zadanie - układankę (proszę wydrukować jedną wybraną kartkę, karta pracy w załączniku).
6) Warto posłuchać. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=cZ-nwKdwPc4
7) Kolorowanka (w załączniku).
8) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "G, g" w "Moje ćwiczenia" (żółta książka) str. 156, 157.
* Ćwiczenia dla chętnych:
- ćwiczenia w pisaniu sylab z lierą G, g (w załączniku)
- piosenki z okazji DNIA ZIEMI: "Ziemia, wyspa zielona", "Dbaj o ziemię", "Nasza planeta". Linki do piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
- piosenka w j. angielskim "I love my planet" ("Kocham moją planetę"). Link:
https://www.youtube.com/watch?v=zlnFk6d-8I4
W galerii poniżej umieszczone zostały prace plastyczne wykonane przez przedszkolaków pt. "Las". Zapraszamy do oglądania!
CZWARTEK: Walka z odpadami
1) Prosimy o wysłuchanie bajki "Dobre rady na odpady" (nagranie mp3 w załączniku). Drogi Przedszkolaku! Postaraj się odpowiedzieć na pytania dotyczące bajki.
2) Zachęcamy do obejrzenia bajek edukacyjnych. Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=I-b0z5LqhKc
https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0
3) Prosimy o staranne wykonanie kart pracy segregacja (w załączniku):
-Karta 1- Wrzuć śmieci do opowiedniego kosza ;) i pokoloruj rysunek.
-Karta 2- Narysuj śmieci pod odpowiednim koszem i pokoloruj.
-Karta 3- Narysuj śmieci w koszach. Może spróbujesz podpisać pojemniki?
4) Posłuchaj piosenki. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ
5) Pokoloruj kolorowankę (w załączniku).
6) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 78, 79 (napisz cyfry i liczby po śladzie), 82 (policz elementy w ramce i dorysuj brakujące, tak aby w każdej ramce było ich 10, napisz liczbę po śladzie).
Ćwiczenia dla chętnych:
- piosenki "Ekologa znak", "Ekosłodziaki". Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=JIEDy5UiRPU
https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-yYA
- bajka w języku angielskim o mrówce i pasikoniku. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=XbMrw3cwVUc
- ćwiczenia w pisaniu litery G, g (w załączniku)
PIĄTEK: Kosz
1) Prosimy o wysłuchanie opowiadania "Kosz" (załącznik mp3).
- Prosimy o zapoznanie się z obrazkami do opowiadania i o odpowiedzenie na pytania (obrazki w załącznikach). Drogie dzieci! Ile koszy na śmieci znajdowało się w parku? Co wyobrażały sobie osoby spacerujące po parku? Kto to jest ekolog?
2) Prosimy o obejrzenie bajki. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=1YyUGgQQCAs
3) Propozycja pracy plastycznej. A co Wy zrobicie z rolki po papierze toaletowym? Prosimy o zdjęcia Waszych prac ! :)
https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/06/co-zrobic-z-rolek-po-papierze/
4) Posłuchajcie piosenki. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ
5) Wykonanie ćwiczeń utrwalających w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 158, 159.
6) Język angielski: "Spring" (wiosna): obejrzyjcie bajkę o tęczy "The rainbow" i posłuchajcie piosenki o motylku, biedronce i bąku "Butterfly, ladybug, bumblebee". Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=f7kvdPLqmHQ
https://supersimple.com/song/butterfly-ladybug-bumblebee/
Jeśli macie ochotę, to spróbujcie zrobić pracę plastyczną "The rainbow". W linku poniżej znajdziecie propozycję wykonania tęczy z pasków papieru (ćwiczenie dla chętnych):
http://krokotak.com/2020/03/3d-rainbow/
Ćwiczenia dla chętnych:
- bajka edukacyjna o ochronie przyrody i ekologii "W kontakcie z naturą":