
Realizacja podstawy programowej (15.04. - 17.04.) - ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki
Drodzy Rodzice! Jak już wiecie, kształcenie na odległość zostało przedłużone do 26 kwietnia. W związku z tym przygotowałyśmy dla naszych przedszkolaków kolejne ćwiczenia realizujące treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziękujemy Wam za współpracę i zrozumienie dla zaistniałej sytuacji. Cieszymy się, że opracowywane przez nas materiały podobają się dzieciom.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prosimy, żeby rodzice dzieci 6-letnich nadal przesyłali nam informacje zwrotne na grupowy adres e-mail: gmotylki25@gmail.com
Dostajemy również wiadomości od rodziców dzieci 5-letnich. Bardzo za nie dziękujemy i rówież zapraszamy do kontaktu z nami.
W razie jakichkolwiek pytań można kontaktować się z nami również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.
Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i dodawane będą ćwiczenia i propozycje na kolejny dzień. Prosimy o regularne sprawdzanie strony internetowej przedszkola i tej wiadomości.
Pozdrawiamy
p. Ela i p. Edyta
KRĄG TEMATYCZNY: Dbamy o przyrodę
ŚRODA: Poznajemy literę "P, p"
1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "P jak pies" czytanego przez nauczyciela. Link do opowiadania:
https://drive.google.com/file/d/1tVzH03MjqIdS5lNUTeVG5zyVnM8VmHWq/view?usp=sharing
2) Wprowadzenie litery "P, p" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1q3brpFxUwxrsUzp1r_HalbzzLjiJ3HZB/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1FOpc3yHcqjI9BQFUpmU-M91_E67KyhCK/view?usp=sharing
3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "P, p" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 146 i 147.
4) Wierszyk do litery "P" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. Link do wierszyka:
https://drive.google.com/file/d/13TdTarxp0ip5xf-s_uD4Yfs_9cnUxksW/view?usp=sharing
Tekst wierszyka:
"P ma brzuszek całkiem spory,
Chociaż jada tylko pory.
Jest na diecie już od roku,
A wciąż brzuszek ma na boku."
5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "P, p" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- kolorowanka z literą P (w załączniku)
- ćwiczenia w pisaniu litery P, p (w załączniku)
- zestaw ćwiczeń ruchowych "Dźwięki wysokie i niskie w podskokach" - dziecko wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniami prowadzącego
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=4YFmTNqTfsU
CZWARTEK: Niezwykła podróż kropelki
1) Prosimy, aby dziecko obejrzało bajki edukacyjne nt. wody i ochrony środowiska. Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=k56PPHB6xV0
https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8
https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ
2) Zachęcamy do nauki piosenki. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g
3) Prosimy o pokolorowanie/pomalowanie "kropelki" (w załączniku).
4) Prosimy o wykonanie kart pracy utrwalających literę "P, p" w "Moich Ćwiczeniach" (żółta książka), s.148, 149.
5) Prosimy, aby dziecko wysłuchało wiersza "Chora Rzeka" (w załączniku, nagranie mp3).
6) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 - ćwiczenia w pisaniu litery P, p i sylab (w załączniku).
7) Ćwiczenia w głoskowaniu - "Słoiki". Link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1Ohw1nTosxkJrb0QzENHUXtcSVj4q4TQo/view?usp=sharing
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- "Obieg wody w przyrodzie" - puzzle: dziecko wycina nożyczkami puzzle, układa obrazek, nakleja go na kartkę i koloruje. Następnie z pomocą rodzica próbuje opowiedzieć o tym, jak woda krąży w przyrodzie (załącznik).
- dodatkowe ćwiczenia w pisaniu sylab (litera P, p) - załącznik
- bajka w j. angielskim o wiośnie "Spring has come!"
https://www.youtube.com/watch?v=38xwpe8NFOI
PIĄTEK: Historia pewnego miasta
1) Prosimy, żeby przeczytać dziecku opowiadanie "Historia pewnego miasta" (w załączniku).
-Prosimy, żeby porozmawiać z dzieckiem nt. opowiadania. Można zadać dziecku pytania:
Czym ludzie przysypali łąkę? Co powiedziały ludziom mrówki? Jakie kwiaty rosły w ogrodach? Jak wyglądało miasto? Co kazał zrobić Burmistrz? Co zrobili mieszkańcy miasta? W jaki sposób można dbać o przyrodę?
2) Prosimy, aby dziecko wykonało ilustrację do opowiadania "Historia pewnego miasta." Praca plastyczna może być wykonana dowolną technika i wg własnego pomysłu.
3) Prosimy aby dziecko obejrzało filmy edukacyjne nt. powietrza. Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA
https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU
4) Prosimy, aby dziecko wykonało zadania utrwalające do litery "P, p" w "Moje ćwiczenia" (żółta książka) s. 150-153.
5) Poniżej znajdują się linki do 4 ćwiczeń w liczeniu z nauczycielem. Przed wykonaniem zadania należy przygotować dla dziecka zestaw 10 klamerek (drewnianych lub plastikowych) oraz tekturkę (do przypinania klamerek). Dziecko powinno usiąść w taki sposób, żeby mieć przed sobą miejsce na wykonywanie ćwiczenia zgodnie z instrukcją nauczyciela.
https://drive.google.com/file/d/1BEukvDvWVq45tGksptVJA2XPh4sKD5C9/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1PgmTDFAwiw8V8M9tKh7j3k4ApN7ZvdFa/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1j9DxYvaA9IK9yczVhBSPhwkKqa-dJJW9/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14zsMpFIm1asFuReVQDcP7afFejaDLTgJ/view?usp=sharing
6) J. angielski - "Spring" (wiosna) - wprowadzenie słownictwa (2 linki z zajęciami z nauczycielem), piosenka "Hey, Ladybug" (link do piosenki).
https://drive.google.com/file/d/1iXpsGzuhoolvLPiYC8Ve-V6GH8rKs5Yl/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/19R2TaKPgcICOyx98XIdEhB7IA1PFOAJe/view?usp=sharing
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=rY5ajMMFO28
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- Propozycja kreatywnej zabawy. Link:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/05/malowanie-piana/
- Ćwiczenia w pisaniu litery p, P (2 załączniki)