Publiczne Przedszkole STOKROTKA w Dębnicy

Tutaj powinien być opis

Realizacja podstawy programowej (15.04. - 17.04.) - ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki

Drodzy Rodzice! Jak już wiecie, kształcenie na odległość zostało przedłużone do 26 kwietnia. W związku z tym przygotowałyśmy dla naszych przedszkolaków kolejne ćwiczenia realizujące treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziękujemy Wam za współpracę i zrozumienie dla zaistniałej sytuacji. Cieszymy się, że opracowywane przez nas materiały podobają się dzieciom.


Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prosimy, żeby rodzice dzieci 6-letnich nadal przesyłali nam informacje zwrotne na grupowy adres e-mail: gmotylki25@gmail.com

Dostajemy również wiadomości od rodziców dzieci 5-letnich. Bardzo za nie dziękujemy i rówież zapraszamy do kontaktu z nami.

W razie jakichkolwiek pytań można kontaktować się z nami również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.

 

Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i dodawane będą ćwiczenia i propozycje na kolejny dzień. Prosimy o regularne sprawdzanie strony internetowej przedszkola i tej wiadomości.


Pozdrawiamy

p. Ela i p. Edyta


KRĄG TEMATYCZNY: Dbamy o przyrodę

 

ŚRODA: Poznajemy literę "P, p"


1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "P jak pies" czytanego przez nauczyciela. Link do opowiadania:

 

https://drive.google.com/file/d/1tVzH03MjqIdS5lNUTeVG5zyVnM8VmHWq/view?usp=sharing

 

2) Wprowadzenie litery "P, p" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1q3brpFxUwxrsUzp1r_HalbzzLjiJ3HZB/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1FOpc3yHcqjI9BQFUpmU-M91_E67KyhCK/view?usp=sharing

 

3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "P, p" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 146 i 147.

 

4) Wierszyk do litery "P" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. Link do wierszyka:

 

https://drive.google.com/file/d/13TdTarxp0ip5xf-s_uD4Yfs_9cnUxksW/view?usp=sharing

 

Tekst wierszyka:

 

"P ma brzuszek całkiem spory,

 

Chociaż jada tylko pory.

 

Jest na diecie już od roku,

 

A wciąż brzuszek ma na boku."

 

5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "P, p" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

 

- kolorowanka z literą P (w załączniku)


- ćwiczenia w pisaniu litery P, p (w załączniku)

 

- zestaw ćwiczeń ruchowych "Dźwięki wysokie i niskie w podskokach" - dziecko wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniami prowadzącego

 

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=4YFmTNqTfsU


CZWARTEK: Niezwykła podróż kropelki


1) Prosimy, aby dziecko obejrzało bajki edukacyjne nt. wody i ochrony środowiska. Linki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=k56PPHB6xV0


https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8

https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ

 

2) Zachęcamy do nauki piosenki. Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g

 

3) Prosimy o pokolorowanie/pomalowanie "kropelki" (w załączniku).

 

4) Prosimy o wykonanie kart pracy utrwalających literę "P, p" w "Moich Ćwiczeniach" (żółta książka), s.148, 149.

 

5) Prosimy, aby dziecko wysłuchało wiersza "Chora Rzeka" (w załączniku, nagranie mp3).


6) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 - ćwiczenia w pisaniu litery P, p i sylab (w załączniku).


7) Ćwiczenia w głoskowaniu - "Słoiki". Link do zajęć z nauczycielem:


https://drive.google.com/file/d/1Ohw1nTosxkJrb0QzENHUXtcSVj4q4TQo/view?usp=sharing


* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:


- "Obieg wody w przyrodzie" - puzzle: dziecko wycina nożyczkami puzzle, układa obrazek, nakleja go na kartkę i koloruje. Następnie z pomocą rodzica próbuje opowiedzieć o tym, jak woda krąży w przyrodzie (załącznik).


- dodatkowe ćwiczenia w pisaniu sylab (litera P, p) - załącznik


- bajka w j. angielskim o wiośnie "Spring has come!"

https://www.youtube.com/watch?v=38xwpe8NFOI


PIĄTEK: Historia pewnego miasta


1) Prosimy, żeby przeczytać dziecku opowiadanie "Historia pewnego miasta" (w załączniku).


-Prosimy, żeby porozmawiać z dzieckiem nt. opowiadania. Można zadać dziecku pytania:

Czym ludzie przysypali łąkę? Co powiedziały ludziom mrówki? Jakie kwiaty rosły w ogrodach? Jak wyglądało miasto? Co kazał zrobić Burmistrz? Co zrobili mieszkańcy miasta? W jaki sposób można dbać o przyrodę?


2) Prosimy, aby dziecko wykonało ilustrację do opowiadania "Historia pewnego miasta." Praca plastyczna może być wykonana dowolną technika i wg własnego pomysłu.


3) Prosimy aby dziecko obejrzało filmy edukacyjne nt. powietrza. Linki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA

 

https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU


4) Prosimy, aby dziecko wykonało zadania utrwalające do litery "P, p" w "Moje ćwiczenia" (żółta książka) s. 150-153.


5) Poniżej znajdują się linki do 4 ćwiczeń w liczeniu z nauczycielem. Przed wykonaniem zadania należy przygotować dla dziecka zestaw 10 klamerek (drewnianych lub plastikowych) oraz tekturkę (do przypinania klamerek). Dziecko powinno usiąść w taki sposób, żeby mieć przed sobą miejsce na wykonywanie ćwiczenia zgodnie z instrukcją nauczyciela.

 

https://drive.google.com/file/d/1BEukvDvWVq45tGksptVJA2XPh4sKD5C9/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1PgmTDFAwiw8V8M9tKh7j3k4ApN7ZvdFa/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1j9DxYvaA9IK9yczVhBSPhwkKqa-dJJW9/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/14zsMpFIm1asFuReVQDcP7afFejaDLTgJ/view?usp=sharing


6) J. angielski - "Spring" (wiosna) - wprowadzenie słownictwa (2 linki z zajęciami z nauczycielem), piosenka "Hey, Ladybug" (link do piosenki).

 https://drive.google.com/file/d/1iXpsGzuhoolvLPiYC8Ve-V6GH8rKs5Yl/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/19R2TaKPgcICOyx98XIdEhB7IA1PFOAJe/view?usp=sharing

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=rY5ajMMFO28


* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:


- Propozycja kreatywnej zabawy. Link:


https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/05/malowanie-piana/


- Ćwiczenia w pisaniu litery  p, P (2 załączniki)