Publiczne Przedszkole STOKROTKA w Dębnicy

Tutaj powinien być opis

Realizacja podstawy programowej (04.05. - 08.05.) - PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki

Drodzy Rodzice!

Ten tydzień kształcenia na odległość poświęcony będzie zwierzętom z wiejskiego podwórka. Bardzo dziękujemy Wam za dotychczasową współpracę i jednocześnie prosimy o jej kontynuowanie. Jesteśmy Wam wdzięczne za przesyłanie informacji zwrotnych i zdjęć wykonywanych przez przedszkolaków ćwiczeń i prac plastycznych.


Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i dodawane będą ćwiczenia i materiały na kolejny dzień. Prosimy o regularne sprawdzanie strony internetowej przedszkola i tej wiadomości.

 

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prosimy, żeby rodzice dzieci 6-letnich nadal przesyłali nam informacje zwrotne na grupowy adres e-mail: gmotylki25@gmail.com

 

Do kontaktu z nami zapraszamy również rodziców dzieci 5-letnich.

 

W razie jakichkolwiek pytań można kontaktować się z nami również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.


Pozdrawiamy!

p. Ela i p. Edyta


KRĄG TEMATYCZNY: WIOSNA NA WSI

 

PONIEDZIAŁEK: Poznajemy literę "H, h"

 

1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "H jak hulajnoga" czytanego przez nauczyciela (plik mp3 znajduje się w załączniku).

 

2) Wprowadzenie litery "H, h" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1-L1xl2ZQRtNzfnNmDiKbm5O-y7jG2mi2/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1-OQiUYU3bxF3bcpOT_B5dKp2-mivGNst/view?usp=sharing

 

3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "H, h" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 166, 167.

 

4) Wierszyk do litery "H" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. Link do wierszyka:

 

https://drive.google.com/file/d/1-Se7H2rV8x_sBfip9lPEbfnIDL7s6V_D/view?usp=sharing

 

Tekst wierszyka:

 "H litera to drabina,

 Co nie sięga do komina.

 Jeden tylko ma szczebelek,

 Więcej nie przybili belek."

 

5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "H, h" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.

 

6) W tym tygodniu będziemy rozmawiali o zwierzętach z wiejskiego podwórka. Prosimy, żeby dziecko posłuchało piosenki pt. "Dziadek fajną farmę miał" i obejrzało teledysk. Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

7) Przez cały tydzień będzie nam towarzyszył wierszyk pt. "W gospodarstwie". Prosimy, żeby dziecko posłuchało wierszyka (plik mp3 w załączniku).

 

8) Język angielski: "Farm animals" (zwierzęta na wsi) - wprowadzenie słownictwa. Link do zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1-TRoZkbCC2hn-tdn1Df3Hmnr9xAUZvPX/view?usp=sharing

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- kolorowanka z literą H (w załączniku)

- propozycje ćwiczeń logopedycznych (w linkach):

https://www.youtube.com/watch?v=jETPQqVSbPs

https://www.youtube.com/watch?v=XgyU4dfXMHQ


WTOREK: Zwierzęta z wiejskiego podwórka

 

1) Wczoraj dziecko wysłuchało wierszyka pt. "W gospodarstwie", od dzisiaj będziemy uczyli się tego wierszyka na pamięć, fragmentami, metodą ze słuchu. Tekst wierszyka jest w załączniku, plik mp3 z nagraniem został przesunięty na dzisiejszy dzień (załącznik).

 

2) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Gdzie jest wieś?" (plik mp3 z nagraniem w załączniku). Następnie dziecko ogląda ilustracje do opowiadania umieszczone na prezentacji PowerPoint i odpowiada na pytania do tekstu (prezentacja w załączniku).

 

3) "Zwierzęta wiejskie i ich domy" - link do zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1-Vb863bSMWxvn5dJgPVSfL_WCV5ZdQ5v/view?usp=sharing

 

4) Wykonanie ćwiczenia "Zwierzęta na farmie" - karta pracy nr 1 (ćwiczenie i jego opis w załączniku).

 

5) Ćwiczenia w głoskowaniu "Słoiki" (utrwalenie głoski "h"). Link do zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1-OitE8vJVdpJZYF2r0r1lp8SD_vU7o1i/view?usp=sharing

 

6) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "H, h" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 168, 169.

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- bajka "Zwierzęta na wsi"

https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE

- kolorowanka tematyczna "Zwierzęta z wiejskiego podwórka" (w załączniku)

- ćwiczenia w pisaniu litery H, h (w załączniku)

- j. angielski: piosenka "Walk around the farm"

https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM

-ćwiczenie logopedyczne (w linku)

https://www.youtube.com/watch?v=CstdDmYcEMY


ŚRODA: Rodziny zwierząt

 

1) Na początek prosimy, żeby dziecko spróbowało powiedzieć wierszyk "W gospodarstwie" razem z nauczycielem (plik mp3 w załączniku).

 

2) Wprowadzeniem do dzisiejszego tematu jest wiersz pt. "Na wsi" (plik mp3 w załączniku), prosimy, żeby dziecko go wysłuchało.

 

3) W załączniku znajdziecie Państwo prezentację PowerPoint z bajką pt. "Kto, gdzie mieszka?". Prosimy, żeby przeczytać dziecku treść bajki i pokazać ilustracje, na slajdach znajdują się również pytania do tekstu, prosimy, żeby zadać je dziecku.

 

4) "Dorosłe zwierzęta i młode zwierzęta" - link do zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1-ZeX5mVx_tzr7Ku6frC3RRL_aSmhWSTW/view?usp=sharing

 

5) Wykonanie ćwiczenia w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 72, 73.

 

6) Oglądanie bajki tematycznej "Szukam mamy". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 

7) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 - litera H, h - pisanie sylab (w załączniku).

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- kolorowanka "Traktor" (w załączniku)

- kolorowanka "Kogut" (w załączniku)

- propozycja pracy plastycznej "Kurczaczki ze słoiczków":

https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/izabela-kowalska/kurczaki-z-malych-sloikowk/

- j. angielski: bajka "Let's go to the farm"

https://www.youtube.com/watch?v=go8HZ9vrmOo

- j. angielski: "What's in the window?"

https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E


 CZWARTEK: Co nam dają zwierzęta?

 

1) Przypomnijmy sobie wierszyk pt. "W gospodarstwie" (plik mp3 w załączniku).

 

2) Wstępem do dzisiejszego tematu jest piosenka pt. "Krówka Mu". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU

 

3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Co wiemy o mleku?" (plik mp3 z nagraniem w załączniku). Po wysłuchaniu opowiadania dziecko ogląda prezentację PowerPoint "Mleko" z historyjką obrazkową (prezentacja w załączniku, treść ćwiczenia do wykonania opisana na slajdzie).

 

4) Oglądanie bajki edukacyjnej "Jak produkowane jest mleko?". Link:

 

https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

 

5) Wykonanie pracy plastycznej "Krowa" dowolną techniką, według pomysłu dziecka. W załączniku znajduje się plik z propozycjami, z których można skorzystać. Jeśli dziecko ma własny pomysł na zrobienie pracy plastycznej, to zachęcamy do jego realizacji.

 

6) "Co nam dają zwierzęta?" - linki do zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1-lSBmq32aEzfE-tbnHZxfH7Qj3ZO-pBG/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1-kHCq66iUs2T3mlON6YC6rgrMnizk_-M/view?usp=sharing

 

7) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - s.83 (napisz cyfry i liczby po śladzie, policz elementy w ramce i zakreśl odpowiednią liczbę), s. 84 (policz elementy w ramce i napisz, ile ich jest).

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- ćwiczenia w pisaniu litery H, h (w załączniku)

- kolorowanka "Konie" (w załączniku)

- piosenki: "Olek i traktorek", "Rolnik"

https://www.youtube.com/watch?v=hDWYg4RwEd4

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4

- j. angielski: piosenka "Who took the cookie?"

https://supersimple.com/song/who-took-the-cookie-farm-animals-version/

- j. angielski: utrwalenie słownictwa "Farm animals"

https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64


 PIĄTEK: Co jedzą zwierzęta?

 

1) Przypomnijmy sobie wierszyk pt. "W gospodarstwie" (plik mp3 w załączniku).

 

2) Prosimy, żeby dziecko posłuchało wiersza pt. "Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował" (plik mp3 z nagraniem w załączniku). Następnie dziecko ogląda ilustracje do wiersza umieszczone na prezentacji PowerPoint i odpowiada na pytania do tekstu (prezentacja w załączniku).

 

3) "Zagadki z wiejskiego podwórka" - w załączniku znajduje się plik mp3 z nagranymi 15 zagadkami słownymi dla dziecka. Dziecko słucha zagadki i rozwiązuje ją.

 

4) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - s. 85 (policz koraliki i zapisz odpowiednią liczbę, następnie wstaw znak), s. 86, 87 (napisz działania matematyczne po śladzie, spróbuj je odczytać na głos).

 

 5) Język angielski: "Farm animals" (zwierzęta na wsi) - piosenka "Old McDonald had a farm". Link do zajęć z nauczycielem:

 

https://drive.google.com/file/d/1-X7FJF0OBQqgUKZq9yAHSnSn-e2PhrwJ/view?usp=sharing

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:

- bajka edukacyjna "Co słychać na wsi?"

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

- ćwiczenia w pisaniu litery H, h (w załączniku)

- kolorowanka "Traktor z przyczepą" (w załączniku)

- kolorowanka "Zwierzęta na farmie" (w załączniku)

- j. angielski: bajka "The little red hen"

https://www.youtube.com/watch?v=CLqGLE5zTIk

- propozycje ćwiczeń logopedycznych (w linkach)

https://www.youtube.com/watch?v=eGLDIQZSGfQ

https://www.youtube.com/watch?v=oRRZIjy2Fr0

https://www.youtube.com/watch?v=9gCPPaFokD8