
Realizacja podstawy programowej (04.05. - 08.05.) - PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki
Drodzy Rodzice!
Ten tydzień kształcenia na odległość poświęcony będzie zwierzętom z wiejskiego podwórka. Bardzo dziękujemy Wam za dotychczasową współpracę i jednocześnie prosimy o jej kontynuowanie. Jesteśmy Wam wdzięczne za przesyłanie informacji zwrotnych i zdjęć wykonywanych przez przedszkolaków ćwiczeń i prac plastycznych.
Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i dodawane będą ćwiczenia i materiały na kolejny dzień. Prosimy o regularne sprawdzanie strony internetowej przedszkola i tej wiadomości.
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prosimy, żeby rodzice dzieci 6-letnich nadal przesyłali nam informacje zwrotne na grupowy adres e-mail: gmotylki25@gmail.com
Do kontaktu z nami zapraszamy również rodziców dzieci 5-letnich.
W razie jakichkolwiek pytań można kontaktować się z nami również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.
Pozdrawiamy!
p. Ela i p. Edyta
KRĄG TEMATYCZNY: WIOSNA NA WSI
PONIEDZIAŁEK: Poznajemy literę "H, h"
1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "H jak hulajnoga" czytanego przez nauczyciela (plik mp3 znajduje się w załączniku).
2) Wprowadzenie litery "H, h" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1-L1xl2ZQRtNzfnNmDiKbm5O-y7jG2mi2/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-OQiUYU3bxF3bcpOT_B5dKp2-mivGNst/view?usp=sharing
3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "H, h" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 166, 167.
4) Wierszyk do litery "H" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. Link do wierszyka:
https://drive.google.com/file/d/1-Se7H2rV8x_sBfip9lPEbfnIDL7s6V_D/view?usp=sharing
Tekst wierszyka:
"H litera to drabina,
Co nie sięga do komina.
Jeden tylko ma szczebelek,
Więcej nie przybili belek."
5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "H, h" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.
6) W tym tygodniu będziemy rozmawiali o zwierzętach z wiejskiego podwórka. Prosimy, żeby dziecko posłuchało piosenki pt. "Dziadek fajną farmę miał" i obejrzało teledysk. Link:
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
7) Przez cały tydzień będzie nam towarzyszył wierszyk pt. "W gospodarstwie". Prosimy, żeby dziecko posłuchało wierszyka (plik mp3 w załączniku).
8) Język angielski: "Farm animals" (zwierzęta na wsi) - wprowadzenie słownictwa. Link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1-TRoZkbCC2hn-tdn1Df3Hmnr9xAUZvPX/view?usp=sharing
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- kolorowanka z literą H (w załączniku)
- propozycje ćwiczeń logopedycznych (w linkach):
https://www.youtube.com/watch?v=jETPQqVSbPs
https://www.youtube.com/watch?v=XgyU4dfXMHQ
WTOREK: Zwierzęta z wiejskiego podwórka
1) Wczoraj dziecko wysłuchało wierszyka pt. "W gospodarstwie", od dzisiaj będziemy uczyli się tego wierszyka na pamięć, fragmentami, metodą ze słuchu. Tekst wierszyka jest w załączniku, plik mp3 z nagraniem został przesunięty na dzisiejszy dzień (załącznik).
2) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Gdzie jest wieś?" (plik mp3 z nagraniem w załączniku). Następnie dziecko ogląda ilustracje do opowiadania umieszczone na prezentacji PowerPoint i odpowiada na pytania do tekstu (prezentacja w załączniku).
3) "Zwierzęta wiejskie i ich domy" - link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1-Vb863bSMWxvn5dJgPVSfL_WCV5ZdQ5v/view?usp=sharing
4) Wykonanie ćwiczenia "Zwierzęta na farmie" - karta pracy nr 1 (ćwiczenie i jego opis w załączniku).
5) Ćwiczenia w głoskowaniu "Słoiki" (utrwalenie głoski "h"). Link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1-OitE8vJVdpJZYF2r0r1lp8SD_vU7o1i/view?usp=sharing
6) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "H, h" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 168, 169.
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- bajka "Zwierzęta na wsi"
https://www.youtube.com/watch?v=hO2a3KUBuzE
- kolorowanka tematyczna "Zwierzęta z wiejskiego podwórka" (w załączniku)
- ćwiczenia w pisaniu litery H, h (w załączniku)
- j. angielski: piosenka "Walk around the farm"
https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM
-ćwiczenie logopedyczne (w linku)
https://www.youtube.com/watch?v=CstdDmYcEMY
ŚRODA: Rodziny zwierząt
1) Na początek prosimy, żeby dziecko spróbowało powiedzieć wierszyk "W gospodarstwie" razem z nauczycielem (plik mp3 w załączniku).
2) Wprowadzeniem do dzisiejszego tematu jest wiersz pt. "Na wsi" (plik mp3 w załączniku), prosimy, żeby dziecko go wysłuchało.
3) W załączniku znajdziecie Państwo prezentację PowerPoint z bajką pt. "Kto, gdzie mieszka?". Prosimy, żeby przeczytać dziecku treść bajki i pokazać ilustracje, na slajdach znajdują się również pytania do tekstu, prosimy, żeby zadać je dziecku.
4) "Dorosłe zwierzęta i młode zwierzęta" - link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1-ZeX5mVx_tzr7Ku6frC3RRL_aSmhWSTW/view?usp=sharing
5) Wykonanie ćwiczenia w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 72, 73.
6) Oglądanie bajki tematycznej "Szukam mamy". Link:
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
7) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 - litera H, h - pisanie sylab (w załączniku).
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- kolorowanka "Traktor" (w załączniku)
- kolorowanka "Kogut" (w załączniku)
- propozycja pracy plastycznej "Kurczaczki ze słoiczków":
https://eduzabawy.com/kreatywnie-z-dzieckiem/izabela-kowalska/kurczaki-z-malych-sloikowk/
- j. angielski: bajka "Let's go to the farm"
https://www.youtube.com/watch?v=go8HZ9vrmOo
- j. angielski: "What's in the window?"
https://www.youtube.com/watch?v=qHzSFNk_g-E
CZWARTEK: Co nam dają zwierzęta?
1) Przypomnijmy sobie wierszyk pt. "W gospodarstwie" (plik mp3 w załączniku).
2) Wstępem do dzisiejszego tematu jest piosenka pt. "Krówka Mu". Link:
https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU
3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "Co wiemy o mleku?" (plik mp3 z nagraniem w załączniku). Po wysłuchaniu opowiadania dziecko ogląda prezentację PowerPoint "Mleko" z historyjką obrazkową (prezentacja w załączniku, treść ćwiczenia do wykonania opisana na slajdzie).
4) Oglądanie bajki edukacyjnej "Jak produkowane jest mleko?". Link:
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
5) Wykonanie pracy plastycznej "Krowa" dowolną techniką, według pomysłu dziecka. W załączniku znajduje się plik z propozycjami, z których można skorzystać. Jeśli dziecko ma własny pomysł na zrobienie pracy plastycznej, to zachęcamy do jego realizacji.
6) "Co nam dają zwierzęta?" - linki do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1-lSBmq32aEzfE-tbnHZxfH7Qj3ZO-pBG/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-kHCq66iUs2T3mlON6YC6rgrMnizk_-M/view?usp=sharing
7) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - s.83 (napisz cyfry i liczby po śladzie, policz elementy w ramce i zakreśl odpowiednią liczbę), s. 84 (policz elementy w ramce i napisz, ile ich jest).
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- ćwiczenia w pisaniu litery H, h (w załączniku)
- kolorowanka "Konie" (w załączniku)
- piosenki: "Olek i traktorek", "Rolnik"
https://www.youtube.com/watch?v=hDWYg4RwEd4
https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4
- j. angielski: piosenka "Who took the cookie?"
https://supersimple.com/song/who-took-the-cookie-farm-animals-version/
- j. angielski: utrwalenie słownictwa "Farm animals"
https://www.youtube.com/watch?v=hewioIU4a64
PIĄTEK: Co jedzą zwierzęta?
1) Przypomnijmy sobie wierszyk pt. "W gospodarstwie" (plik mp3 w załączniku).
2) Prosimy, żeby dziecko posłuchało wiersza pt. "Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował" (plik mp3 z nagraniem w załączniku). Następnie dziecko ogląda ilustracje do wiersza umieszczone na prezentacji PowerPoint i odpowiada na pytania do tekstu (prezentacja w załączniku).
3) "Zagadki z wiejskiego podwórka" - w załączniku znajduje się plik mp3 z nagranymi 15 zagadkami słownymi dla dziecka. Dziecko słucha zagadki i rozwiązuje ją.
4) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - s. 85 (policz koraliki i zapisz odpowiednią liczbę, następnie wstaw znak), s. 86, 87 (napisz działania matematyczne po śladzie, spróbuj je odczytać na głos).
5) Język angielski: "Farm animals" (zwierzęta na wsi) - piosenka "Old McDonald had a farm". Link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1-X7FJF0OBQqgUKZq9yAHSnSn-e2PhrwJ/view?usp=sharing
* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:
- bajka edukacyjna "Co słychać na wsi?"
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
- ćwiczenia w pisaniu litery H, h (w załączniku)
- kolorowanka "Traktor z przyczepą" (w załączniku)
- kolorowanka "Zwierzęta na farmie" (w załączniku)
- j. angielski: bajka "The little red hen"
https://www.youtube.com/watch?v=CLqGLE5zTIk
- propozycje ćwiczeń logopedycznych (w linkach)
https://www.youtube.com/watch?v=eGLDIQZSGfQ