Publiczne Przedszkole STOKROTKA w Dębnicy

Tutaj powinien być opis

Realizacja podstawy programowej (06.04. - 10.04.) - PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK, WTOREK- grupa Motylki

Drodzy Rodzice! Przed nami kolejny tydzień "Kształcenia na odległość" połączonego z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Bardzo dziękujemy za wszystkie informacje zwrotne, które Państwo nam przesyłacie. Dzięki nim możemy na bieżąco śledzić postępy naszych podopiecznych. Ogromnie cieszy nas fakt, że jesteście Państwo tak bardzo mocno zaangażowani we współpracę z nami. Dzięki naszym wspólnym działaniom przedszkolaki zdobywają nowe umiejętności i wiedzę, które będą im niezbędne na dalszych etapach edukacji.

 

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami prosimy, żeby rodzice dzieci 6-letnich nadal przesyłali nam informacje zwrotne na grupowy adres e-mail: gmotylki25@gmail.com

Dostajemy również wiadomości od rodziców dzieci 5-letnich. Bardzo za nie dziękujemy i rówież zapraszamy do kontaktu z nami.


W razie jakichkolwiek pytań można kontaktować się z nami również telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 - 12.00.

 

Przypominamy, że wiadomość ta będzie aktualizowana i dodawane będą ćwiczenia i propozycje na kolejny dzień. Prosimy o regularne sprawdzanie strony internetowej przedszkola i tej wiadomości.

 

W ubiegłym tygodniu jedną z dodatkowych propozycji dla chętnych było przeprowadzenie zajęć kulinarnych z dzieckiem i przygotowanie "Owocowego talerzyka". Bardzo dziękujemy wszystkim tym, którzy skorzystali z naszej propozycji i przesłali zdjęcia swoich owocowych talerzyków. Poniżej można obejrzeć mini galerię :-)

 

Pozdrawiamy

p. Ela i p. Edyta

 

KRĄG TEMATYCZNY: Wielkanoc


PONIEDZIAŁEK: Poznajemy literę "C, c"


1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "C jak cytryna" czytanego przez nauczyciela. Link do opowiadania:


https://drive.google.com/file/d/1HI2u0w8PvuEg-462l2Acnsoeg0EmHpRt/view?usp=sharing


2) Wprowadzenie litery "C, c" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:


https://drive.google.com/file/d/138xOIbWFCemWn1CsH1LU8OvXQprI9aiI/view?usp=sharing


https://drive.google.com/file/d/1BSGkXWm3bdo-uvdVVu345OiX0JhiM6XQ/view?usp=sharing


3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "C, c" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 142, 143.


4) Wierszyk do litery "C" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. W załącznikach znajduje się plik z tekstem wierszyka o literze "C" i innych literkach poznanych przez dzieci w ostatnim czasie (dzieci znają te wierszyki, można je z nimi ćwiczyć). Link do wierszyka:


https://drive.google.com/file/d/1JvAB49GE6nRG8OYpAv2dJYrk50to0LII/view?usp=sharing


5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (w załączniku) - ćwiczenia w pisaniu litery "C, c" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej.


6) Wykonanie ćwiczenia w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 71 (Napisz po śladzie cyfry umieszczone obok ramek, następnie narysuj w każdej ramce brakujące elementy).

 

* ĆWICZENIA DLA CHĘTNYCH:


- piosenka o literce C


https://www.youtube.com/watch?v=pEiC40fxPOQ


- zestaw ćwiczeń ruchowych "Rytmiczna rozgrzewka w podskokach" - dziecko wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniami prowadzącego


https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo


- kolorowanka z literą C (w załączniku)

-ćwiczenie logopedyczne (w załączniku)



WTOREK: Koszyczek Wielkanocny


1) Prosimy, aby dziecko wysłuchało opowiadania "Co słychać w koszyku wielkanocnym?" S. Karaszewskiego. 

- opowiadanie do wysłuchania w załączniku


2) Prosimy, aby dziecko obejrzało historyjkę obrazkową, opowiedziało historyjkę.

- obrazki w załączniku


3) Prosimy o wysłuchanie utworu pt. "Taniec kurcząt w skorupkach". Link do utworu:

 

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84 


 4) Zachęcamy do słuchania i śpiewania piosenki, która będzie nam towarzyszyła w tym tygodniu: "Znaki Wielkanocy." Link do piosenki:


https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U


5) Prosimy pokolorować rysunek (w załączniku).


6) Prosimy o wykonanie karty pracy nr 1 i karty pracy nr 2 w celu utrwalenia poznanej literki "C, c" (w załączniku)


7) Ćwiczenia w głoskowaniu nazw obrazków - litera C - "Słoiki". Link do ćwiczenia z nauczycielem:

https://drive.google.com/file/d/1GnggVuVXBKq3G2lTCoT8YrtMDrV8Qkx7/view?usp=sharing

8) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 74, 75 (napisz cyfry po śladzie, policz wszystkie patyczki, zapisz wynik dodawania i narysuj patyczki).

9) "Easter" (Wielkanoc) - utrwalenie poznanego w piątek słownictwa w zabawach językowych. Link do zajęć z nauczycielem:

https://drive.google.com/file/d/13Ng-j0ufpH31naiv_gH21dlWouE5ndjY/view?usp=sharing

* Ćwicznia dla chętnych

- Gra. Potrzebne będą pionki i kostka do gry. (w załączniku)

-Ćwiczenie. Sekwencje. Proszę dokończyć wg rozpoczętego wzoru. (w załączniku)


ŚRODA: Zwyczaje wielkanocne

1) Proponujemy obejrzeć z dzieckiem film edukacyjny oraz porozmawiać z nim o zwyczajach wielkanocnych. Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA


2) W załączniku znajduje się opowiadanie pt. "Wielkanocna kurka" wraz z pytaniami do tekstu.


3) Próbujemy zaśpiewać piosenkę "Znaki Wielkanocy". Może spróbujemy się też do niej poruszać?

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U


4) Prosimy wykonać ćwiczenia utrwalające do litery "C, c" w "Moje Ćwiczenia" (żołta książka) na stronie 144 i 145.


5) Propozycja pracy plastycznej na dziś to - pisanki. Najłatwiej będzie pomalować farbami lub pisakami wydmuszkę. Miło będzie otrzymać od Was zdjęcie wykonanej pisanki.


* Ćwiczenia dla chętnych:

- kolorowanka (w załączniku)

- karta pracy (w załączniku)

- ćwiczenia w pisaniu litery C, c (w załączniku)

- piosenki wielkanocne: "Kurka i pisanki" oraz "Hopla, hopla" (o zajączku wielkanocnym)


https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk


https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c


- "Easter" (Wielkanoc): piosenka "Happy Easter", bajka "Easter bunny"


https://www.youtube.com/watch?v=nfquwFBWPXI


https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4


Drodzy Rodzice! Święta Wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami i dlatego w czwartek, piątek i wtorek umieścimy na stronie internetowej propozycje wielkanocnych ćwiczeń. Jeśli znajdziecie Państwo czas i przedszkolaki będą miały ochotę poćwiczyć razem z nami to serdecznie zapraszamy. Prosimy, żeby nie wysyłać informacji zwrotnej z tych 3 dni.

Życzymy wszystkim naszym przedszkolakom i ich rodzicom WESOŁYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!

p. Ela i p. Edyta


CZWARTEK: W koszyczku wielkanocnym

 

1) Zachęcamy do wysłuchania wiersza.

 https://www.youtube.com/watch?v=N5Uyno7b41Y

- O czym był wiersz?

 

2) Może zaśpiewamy piosenkę? 

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

 

3) Zachęcamy do obejrzenia prezentacji (w załączniku).

 

4) Zachęcamy do aktywności fizycznej. Może pomoże Wam w tym ten utwór:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

 * Ćwiczenia dla chętnych

-kolorowanki o tematyce wielkanocnej (w załączniku)

-karta pracy (w załączniku)

-karta pracy "Wielkanocne gniazdko" (w załączniku)


-"Easter" (Wielkanoc) - piosenka "Easter egg hunt" i bajka Steve and Maggie "Surprise eggs toys"

https://www.youtube.com/watch?v=rov5t-aggeQ

https://www.youtube.com/watch?v=wF-1TojnzUg


PIĄTEK: Przedświąteczne przygotowania

1) Zachęcamy do przeczytania bajki (w załączniku).

2) Można wyciąć, ułożyć i opowiedzieć  historyjkę obrazkową.

3) Można wykonać "stemple" (w załączniku). Kółeczka można pokolorować, pomalować a nawet wypełnić plasteliną.

4) Proponujemy kolorowanki o tematyce wielkanocnej i "ukryty obrazek" (w załącznikach).

5) "Easter" (Wielkanoc) - bajka czytana po angielsku:

 https://www.youtube.com/watch?v=pI2Z5ZvO1gk

6) Zachęcamy dzieci do pomocy w przedświątecznych przygotowaniach :)


WTOREK: Przygoda zająca

1) Zachęcamy do wysłuchania logopedycznej bajki pt." Przygoda zająca."

2) Można wyciąć, ułożyć, opowiedzieć i pokolorować historyjkę obrazkową (w załączniku).

3) Zachęcamy do wykonania zadania (w załączniku).

4) Proponujemy wykonać zadanie (w załączniku)- należy połączyć kropki, można wyciąć i pokolorowaać obrazki. Ćwiczymy rączkę!

5) Zachęcmy do wysłuchania piosenki, która będzie nam towarzyszyć w tym tygodniu. Link:

https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g