
Realizacja podstawy programowej (30.03. - 03.04.) - PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki
Drodzy Rodzice! Dziękujemy za wszystkie informacje zwrotne z ubiegłego tygodnia, które otrzymałyśmy. Bardzo cieszymy się, że nasza współpraca układa się tak dobrze. Wasze zaangażowanie jest widoczne na każdym kroku - w przesyłanych wiadomościach i zdjęciach. Staramy się tak dobierać tematy, materiały i ćwiczenia, żeby były ciekawe dla naszych przedszkolaków i realizowały treści zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
Tematem przewodnim tego tygodnia będzie ZDROWIE. Prosimy, żeby systematycznie sprawdzać tę wiadomość, bowiem będzie ona aktualizowana - dodawane będą materiały na każdy dzień (tak, jak to robiłyśmy w ubiegłym tygodniu).
Przypominamy, że informacje zwrotne można przesyłać do nas codziennie lub raz w tygodniu (ze wszystkimi ćwiczeniami). Nasz grupowy adres e-mail: gmotylki25@gmail.com
Kontakt telefoniczny - od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 do 12.00.
Pozdrawiamy!
p. Ela i p. Edyta
Krąg tematyczny: TYDZIEŃ ZDROWIA
PONIEDZIAŁEK: Czym zajmuje się lekarz?
1) W załącznikach znajduje się opowiadanie pt. "Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele" wraz z ćwiczeniami (pytania do tekstu i zagadki). Poniżej zamieszczamy link do słuchowiska o tym samym tytule. Sami zdecydujcie czy dziecko woli wysłuchać czytanego przez Was opowiadania czy słuchowiska.
https://www.youtube.com/watch?v=Ip6I9HRqEOo
2) W załącznikach umieszczona została prezentacja PowerPoint z historyjką obrazkową. Opis ćwiczenia do wykonania znajdziecie na slajdzie.
3) Prosimy, żeby dziecko posłuchało piosenki pt. "Idziemy do lekarza". Ta piosenka będzie nam towarzyszyć przez cały ten tydzień. Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=5_NIrSmSY9A
4) Dziecko robi ćwiczenie na karcie pracy nr 1 - w ubiegłym tygodniu poznaliśmy liczbę 10. W załączniku znajduje się karta pracy - można ją wydrukować lub przerysować (potrzebna będzie kartka w kratkę z zeszytu). Ćwiczenie polega na policzeniu patyczków, rysowaniu cyfry po śladzie lub samodzielnym wpisaniu prawidłowej cyfry oraz rysowaniu patyczków.
5) Oglądanie bajki tematycznej pt. "Kot - o - ciaki. Lekarze." Link do bajki:
https://www.dailymotion.com/video/x72fb21
6) Język angielski: "Feelings and emotions" (uczucia i emocje) - dziecko ćwiczy słownictwo z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1kNH-eeksuymm0ucIukPUE2jV6N9Szkpa/view?usp=sharing
* W załącznikach znajdują sie propozycje ćwiczeń dla chętnych: ćwiczenia w pisaniu cyfr i liczb po śladzie oraz kolorowanka sylabowa "Kosmos".
WTOREK: Poznajemy literę "R, r"
1) Prosimy, żeby dziecko posłuchało opowiadania pt. "R jak robaczek" czytanego przez nauczyciela. Link do opowiadania:
https://drive.google.com/file/d/14QFrgvFsyZxht3Cq1k-yEBr4hRziV_QN/view?usp=sharing
2) Wprowadzenie litery "R, r" (wielkiej i małej, drukowanej i pisanej). Linki do 2 zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1DO67Nzv3V_1Yr9XSaGpiOz_KRvJtmhDH/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1_Ax2yOm1jq75fJUlQhngh8krg2V1_YrJ/view?usp=sharing
3) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "R, r" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 136, 137.
4) Wierszyk do litery "R" - dziecko ćwiczy z nauczycielem. W załącznikach znajduje się plik z tekstem wierszyka o literze "R" i innych literkach poznanych przez dzieci w ostatnim czasie (dzieci znają te wierszyki, można je z nimi ćwiczyć). Link do wierszyka:
https://drive.google.com/file/d/1ydV3maqu36MhKHo0R6ZXBnhiXA2jMhrV/view?usp=sharing
5) Wykonanie ćwiczenia na karcie pracy nr 1 (załącznik) - ćwiczenia w pisaniu litery "R, r" po śladzie. Kolorowanie litery wielkiej i małej. Proszę zwrócić uwagę, żeby dziecko podczas pisania liter pamiętało o następującej kolejności (zgodnie z kierunkiem pisania):
* wielka litera "R" - laseczka, brzuszek, nóżka
* mała litera "r" - laseczka, rączka
W załączniku znajduje się plik ze wzorem kierunku pisania litery "R, r" (pomoc dla rodzica - bez drukowania).
* Ćwiczenia dla chętnych: propozycja ćwiczeń ruchowych i gimnastycznych dla całej rodziny:
ŚRODA: Piramida zdrowia
1) Przypomnijmy sobie piosenkę, która towarzyszy nam w tym tygodniu pt. "Idziemy do lekarza". Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=5_NIrSmSY9A
2) W załączniku znajduje się opowiadanie pt. "O niedźwiadku Fąfeluszku, bardzo wielkim łakomczuszku”. Prosimy o przeczytanie dziecku opowiadania i zadanie pytań do tekstu.
3) Słuchanie przez dziecko piosenki pt. "Piramida żywienia" z serii Gang Świeżaków 2. Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=6DQJiTn6ORs
4) Wykonanie pracy plastycznej pt. "Moja zdrowa lodówka". W załączniku znajduje się obrazek lodówki, który dziecko koloruje kredkami (lub pastelami). Następnie dziecko koloruje ZDROWE produkty żywnościowe (niezdrowe zostawia), wycina je nożyczkami i wkleja na półki w lodówce.
5) Litera "R, r" - ćwiczenia w głoskowaniu nazw obrazków "Słoiki". Dziecko wykonuje ćwiczenie wspólnie z nauczycielem. Link do nagrania:
https://drive.google.com/file/d/1IsNTUKwYu7m1pTLsaFSLwTUEgHYXOWO8/view?usp=sharing
6) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "R, r" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 138, 141.
7) Ćwiczenia w pisaniu litery "R, r" - karta pracy nr 1 (w załączniku).
8) Oglądanie bajek edukacyjnych Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej pt. "Przygody Oli i Stasia. Produkty zbożowe. Produkty mleczne. Warzywa i owoce". Linki do bajek:
https://www.youtube.com/watch?v=HSN9mM6lyzU
https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ
https://www.youtube.com/watch?v=ZzYZFbO0CAY
* Ćwiczenie w załączniku dla chętnych. Percepcja wzrokowa. Proszę z prawej strony kartki narysować takie same elementy jakie znajdują się z lewej strony.
* Ćwiczenie w załączniku dla chętnych. Sekwencje. Rysujemy dalszy ciąg obrazków. Pamietamy o prawidłowej kolejności.
CZWARTEK: Zdrowy przedszkolak
1) Przypomnijmy sobie piosenkę, która towarzyszy nam w tym tygodniu pt. "Idziemy do lekarza". Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=5_NIrSmSY9A
2) W załączniku znajduje się opowiadanie pt. "Kłopoty leśnych przyjaciół - leczymy zajączka". Prosimy o przeczytanie dziecku opowiadania i zadanie pytań umieszczonych pod tekstem.
3) Obejrzyjcie prezentację PowerPoint (załącznik) - prosimy o przeczytanie dziecku bajki "Na zdrowie", następnie wykonanie ćwiczenia - oglądanie ilustracji i odpowiadanie na pytania.
4) Słuchanie piosenki tematycznej pt. "Centrum uśmiechu. Zdrowia smaki" i oglądanie teledysku. Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=IJz95lzBqy8
5) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "B, b" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 130, 131, 135.
* Ćwiczenia dla chętnych (w załącznikach):
- ćwiczenie na karcie pracy "Zdrowe odżywianie"
- litera "R, r" - kolorowanka
- litera "R, r" - ćwiczenia w pisaniu
- propozycja zajęcia kulinarnego "Zdrowy talerzyk owocowy" - do wykonania tego ćwiczenia potrzebne będą owoce, które aktualnie macie w domu i które lubi dziecko oraz talerzyk. Spróbujcie wspólnie z dzieckiem ułożyć na talerzyku owoce, tworząc różne wzory (propozycja w załączniku), zróbcie zdjęcie Waszego talerzyka i prześlijcie nam. Smacznego!
PIĄTEK: Wiem co jest zdrowe!
1) Zaśpiewajmy piosenkę, która towarzyszy nam w tym tygodniu pt. "Idziemy do lekarza". Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=5_NIrSmSY9A
2) W załączniku znajduje się opowiadanie pt. "O Jurku, którego bolał ząb". Prosimy o przeczytanie dziecku opowiadania i zadanie pytań umieszczonych pod tekstem.
3) Historyjka obrazkowa "Mycie zębów" (w załączniku) - do wykonania ćwiczenia potrzebne będą: kartka A4, nożyczki, klej, kredki. Dziecko wycina obrazki i układa je w prawidłowej kolejności (karty są ponumerowane), następnie nakleja na kartkę i opowiada, w jaki sposób należy myć zęby. Na koniec dziecko koloruje kredkami obrazki.
4) Oglądanie bajki edukacyjnej pt. "Co muszą wiedzieć dzieci o swoich zębach?". Link do bajki:
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=OJcHH_49B0A
5) Słuchanie piosenki pt. "Fruzia u dentysty" i oglądanie teledysku. Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=zAF03I2IQ8s
6) Wykonanie ćwiczeń utrwalających do litery "B, b" w żółtej książce "Moje ćwiczenia" - str. 132, 133 (podpowiedź do ćwiczenia na str. 132: kot, nuty, but, kubek, okno, motek, oko, wata, mak).
7) Wykonanie ćwiczeń w fioletowej książce "Uczę się liczyć" - str. 70 (Policz koraliki i napisz cyfrę; policz wszystkie koraliki i narysuj je, zapisz wynik dodawania) i str. 77 (Policz elementy w ramce i napisz odpowiednią cyfrę).
8) Język angielski - "Easter" (Wielkanoc) - wprowadzenie słownictwa. Link do zajęć z nauczycielem:
https://drive.google.com/file/d/1mq8oCry8YbZN_zCwhzo8pK5JoUJPoCrA/view?usp=sharing
* Ćwiczenia dla chętych (w załącznikach) - ćwiczenia w pisaniu litery "R, r", 2 kolorowanki dla dziewczynek i chłopców.
9) Logopedyczna gra dla chętnych na www.mimowa.pl
https://www.mimowa.pl/wspieranie-mowy/gry/klocki