
Realizacja podstawy programowej - ŚRODA, CZWARTEK, PIĄTEK - grupa Motylki
Drodzy Rodzice!
Od środy 25 marca jesteśmy zobligowani do realizacji treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego. W związku z tym na stronie internetowej umieszczane będą materiały, ćwiczenia i zadania do wykonania w domu, skierowane przede wszystkim do dzieci objętych rocznym przygotowaniem przedszkolnym (6-latki). Dzieci 5-letnie mogą wykonywać umieszczane poniżej ćwiczenia, ale nie jest to dla nich obowiązkowe, proszę traktować je jako propozycje.
Rodzice dzieci 6-letnich po wykonaniu z dzieckiem ćwiczeń/zadań przesyłają nauczycielom informację zwrotną na adres e-mail: gmotylki25@gmail.com
Wzór informacji zwrotnej znajdziecie państwo w załącznikach poniżej.
Jeśli macie Państwo jakiekolwiek pytania to kontakt telefoniczny z nauczycielkami odbywać się będzie: od poniedziałku do piątku w godzinach 11.00 do 12.00
Nasz e-mail grupowy służy również do przesyłania zdjęć prac plastycznych wykonywanych przez przedszkolaków zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Materiały na poszczególne dni będą dodawane na bieżąco. Żeby nie tworzyć zbyt wielu wpisów na stronie przedszkola, ta wiadomość będzie aktualizowana i nauczyciele będą dokładali do niej kolejne załączniki. Proszę systematycznie zaglądać na stronę internetową. Wiemy, że wielu Rodziców pyta o dodatkowe ćwiczenia/zadania, więc będziemy Wam takie proponować (będą opisane jako ćw. dla chętnych). Pamiętajcie jednak, że ich wykonanie jest całkowicie dobrowolne.
Krąg tematyczny: Matematyka wokół nas
Środa: "Świat pieniędzy"
1) W załącznikach znajduje się opowiadanie pt. "Oszczędzanie" wraz z opisem ćwiczenia do wykonania. Rodzicu, przeczytaj najpierw opis zadania.
2) Następnie niech dziecko posłucha piosenki pt. "Polski złoty" i obejrzy teledysk. Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=K-06fTZn14M
3) Prosimy, żeby dziecko wykonało ćwiczenie na karcie pracy nr 1.
4) Na koniec dziecko ogląda następujące bajki edukacyjne: "Myszka w paski. Świat pieniędzy. Co to są pieniądze?" oraz "Pamiętnik Florki. Pieniążki". Linki do bajek edukacyjnych:
https://www.youtube.com/watch?v=dnpa8mNtGi4
https://www.youtube.com/watch?v=yUBZ6cVL_Ac
Po obejrzeniu bajek prosimy porozmawiać z dzieckiem na temat: "Po co wymyślono pieniądze?".
Czwartek: "W sklepie"
1) W załącznikach znajduje się opowiadanie pt. "Gdzie się co kupuje" wraz z opisem ćwiczenia do wykonania. Proszę, żeby dziecko wysłuchało treści opowiadania i odpowiedziało na kilka pytań do tekstu.
2) Następnie proszę obejrzeć wspólnie z dzieckiem prezentację PowerPoint "Idziemy na zakupy" i zrobić ćwiczenie umieszczone na ostatnim slajdzie.
3) Potem należy wykonać ćwiczenie rozwijające motorykę małą - w załącznikach umieszczone są 3 kolorowanki pasujące do tematu zajęć. Proszę, żeby dziecko obejrzało kolorowanki i wybrało tą, która najbardziej mu się podoba. Dziecko starannie koloruje 1 wybrany obrazek kredkami, proszę zwrócić uwagę na prawidłowe trzymanie przez dziecko narzędzia do kolorowania - kredki.
4) Ćwiczenia w głoskowaniu wyrazów. Poniżej umieszczony zostaje link do nagranego przez nauczyciela ćwiczenia w głoskowaniu nazw obrazków. Dziecko wykonuje ćwiczenie wspólnie z nauczycielem.
https://drive.google.com/file/d/1D-P_Zi2b54BBsHURmXPpTVvG7ImIMTZa/view?usp=sharing
5) Na koniec dziecko może obejrzeć bajkę tematyczną pt. "Sprzedawca kapeluszy i małpy".
https://www.youtube.com/watch?v=bgqWmPZetQE
* W załącznikach umieszczone są również dodatkowe materiały dla chętnych - ich wykonanie nie jest obowiązkowe. Jest tam karta pracy z ćw. matematycznym - opis w ćwiczeniu oraz propozycja pracy plastycznej pt. "Torba z zakupami" (na białej kartce A4 rysujemy torbę, następnie wycinamy z ulotek reklamowych ze sklepów produkty, które "kupiliśmy" i wklejamy do torby).
Piątek: "Liczba 10"
1. W załącznikach znajduje się wierszyk matematyczny do liczby 10. Proszę przeczytać dziecku wiersz i zrobić ćwiczenia do tekstu. Do wykonania zadania potrzebne będą: biała kartka A4, ołówek, kredki.
2) Poniżej umieszczony został link do ćwiczenia z nauczycielem. Przed pokazaniem dziecku nagrania należy przygotować 15 klocków, które posłużą mu do liczenia. Dziecko powinno usiąść w taki sposób, żeby mieć przed sobą miejsce na układanie klocków zgodnie z poleceniami nauczyciela.
https://drive.google.com/file/d/15e9tjDnd2aiq2md54285ewHT_wR2psuF/view?usp=sharing
3) Prosimy, żeby dziecko wykonało ćwiczenie z karty pracy nr 1 - "Matematyczna gąsienica". Do wykonania zadania potrzebne będą: biała lub kolorowa kartka A4, nożyczki, klej, kredki lub farby. Dziecko wycina elementy gąsienicy, układa je w prawidłowej kolejności i nakleja na kartkę, następnie ozdabia matematyczną gąsienicę - koloruje ją kredkami lub maluje farbami.
4) Poniżej znajduje się link do ćwiczenia w liczeniu z nauczycielem. Przed wykonaniem zadania należy przygotować dla dziecka zestaw 10 klamerek (drewnianych lub plastikowych) oraz tekturkę (do przypinania klamerek). Dziecko powinno usiąść w taki sposób, żeby mieć przed sobą miejsce na wykonywanie ćwiczenia zgodnie i instrukcją nauczyciela.
https://drive.google.com/file/d/1ZN9j4xLH7gKQsJIZq6jkhQ84lqwwQc4F/view?usp=sharing
5) Język angielski
Feelings and emotions (uczucia i emocje): dzieci mogą posłuchać piosenki "If you're happy" i tańczyć razem z bohaterami teledysku, następnie mogą wysłuchać opowiadania pt. "How do you feel?".
https://supersimple.com/song/if-youre-happy/
https://www.youtube.com/watch?v=yxB3v8PbDEk
* W załącznikach znajdują się również dodatkowe ćwiczenia dla chętnych - ćwiczymy pisanie litery "B, b" oraz ćwiczenie matematyczne "Policz i połącz".
** Bardzo dziękujemy Rodzicom za przesyłanie informacji zwrotnej. Przypominamy, że informację zwrotną można przesyłać po każdym dniu lub jednorazowo z opisem ćwiczeń z całego tygodnia. Prosimy o dołączanie zdjęć wkonanych ćwiczeń. Wszystkie karty pracy, ćwiczenia i prace plastyczne wykonane w domu przez dziecko wkładajcie Państwo do teczki.